Íme, újabb részletek kerültek felszínre a címmel kapcsolatban, azon belül is többnyire a játékmenetről. Minthogy megjelenési dátummal eleddig nem sűrűn futottunk össze, egy darabig még muszáj lesz az ilyen és ehhez hasonló információkon nyammognunk.
A Tomb Raider 2011 három típusú missziót fog tartalmazni: Survive (Túlélés), Rescue (Megmentés), és Escape (Menekülés). Laranak vissza kell majd térnie a fő táborhelyre ahhoz, hogy új képességeket sajátíthasson el, új eszközöket használhasson, vagy ha már egy felfedezett helyre óhajt jutni.
A játékban található fejtörőket a Half-Life 2-höz hasonló játékok ihlették. Mindazonáltal kevesebbet kell a kapcsolókkal bohóckodnunk, sokkal inkább a kölcsönhatásokra helyeződik a hangsúly: tűz-víz, áramlatok, gravitáció és a tárgyak súlya.
A Tomb Raider 2011-ben található puzzle-ök mindegyike több módon is megoldható. Köszönhetően túlélő ösztönének, Lara fénypontokkal jelzi majd, mely tárgyak lesznek segítségére az egyes fejtörők megoldása édekében - ugyanakkor e képességét csakis akkor hasznosíthatja, ha nyugton marad.
Az innovatív Camera Frame-nek hála képesek leszünk tájékozódni Lara hangulata felől mimikája, félelme és a különböző "blurring effect"-ek által.