A mester nem kisebb címeken dolgozott Sega-s korszakában, mint a Sega Rally, a Space Channel 5 és a REZ. A United Game Atrtist vezetőjeként dolgozott a Sega-nak az utolsó időszakban, majd amikor 2003-ban elhagyta a süllyedő hajót, saját stúdiót alapított, mely a Q Entertainment nevet kapta a keresztségben.
A Lumines és a Meteos meg is hozta számára az első önálló munkáiért kapott elismeréseket. A Wired-nek adott interjújában viszont aggodalmát fejezte a Nintendo Wii platformján történő munkálatokkal kapcsolatban. Azt mindenki látja, hogy a Nintendo elsöprő sikere szinte mindent letarolt az útjában, de azt már kevesen tartják számon, hogy a sikerek leginkább a Nintendo first party (belsős fejlesztésű) címeinek köszönhetőek, azok húzzák előre a szekeret. A külsős fejlesztők játékai már messze nem muzsikálnak ennyire fényesen.
Tetsuya Mizuguchi attól tart, hogy nem lesz túlságosan jövedelmező külsősként fejleszteni a Nintendo revolúciójára. Elmondása szerint nagyon kedveli a kis szerkezetet, bár nincs jelenleg futó project-je a Wii-re. Az említett problémára nem igazán talál látszólag megfelelő megoldást. Álítása szerint nem tudja, hogy a Nintendo mit kíván tenni a külsős fejlesztőstúdiók segítésére, mert még nincs tapasztalata ez irányban. Nos, ebben lehet valami, hisz a first party dominancia valóban elnyomja a third party fejlesztők produktumait.