Első körben az SSD-re helyezte Cerny a hangsúlyt, amellyel a cél az, hogy 5GB/s sávszélességgel tudjon működni a gép legalább. A töltési időket is számszerűsítette, miszerint 2GB-nyi adat betöltése 0,27 másodpercig tart (a PS4 1 GB-ot 20 másodperc alatt mozgatott), valamint azt sulykolta, hogy az SSD legfőképp szabadságot ad a fejlesztőknek, például a töltőképernyők kiiktatása, nagyobb pályák összefüggő megtervezése, többek között.
A telepítési idők, ahogyan ma ismerjük őket, eltűnnek, a rendszer memóriáját pedig hatékonyan fogja felhasználni a PS5. Cerny állítása szerint az SSD a PS5-ben kvázi RAM-ként működik. Aprópó RAM: 16 GB-os GDDR6 (448 GB/s) került bele. A háttértár 825 GB-os SSD lesz, az optikai meghajtó egy 4K UHD Blu-Ray lejátszó, a CPU pedig 8 magos, 3.5 GHz-es Zen 2 proci. Végül, de nem utolsó sorban a VGA: 10.3 TFLOP-os RDNA 2 ketyeg majd a gép szívében.
HDD-vel egyébként bővíthetünk is tárhelyet, ha erre lenne igényünk. A visszafele kompatibilitásról: minden PS4-címet támogatni fog a rendszer, bár nem kizárt, hogy egy-két játék kimarad majd - annyi biztos, hogy a 100 top PS4-játék már az első napon kompatibilis lesz, amit nagy valószínűséggel a játékidő alapján mérnek.
Természetesen a korábbiakban ígért ray-tracing is jelen lesz. A szintén korábban már megszellőztetett, 3D-s audiotechnológia kapcsán is megerősítették, hogy rengeteget tanulmányozták a témát, ezáltal a lehető legprecízebben tudják majd visszaadni a környezeti zajokat a játékokban.