Szinte minden technikai részlet kiderült a PS5-ről

2020. március 18.
11.5691
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
WickedSick profilja, adatai
WickedSick
Megtörtént a PS5 friss infóinak leleplezése, amiket eredetileg a GDC 2020-ra tartogattak, ez pedig máris jól jelzi, hogy az esemény száraz, technikai részletekben merült ki, ergo főként számadatokkal és különféle statisztikákkal dobálózott Mark Cerny, a Sony mérnöke.

Első körben az SSD-re helyezte Cerny a hangsúlyt, amellyel a cél az, hogy 5GB/s sávszélességgel tudjon működni a gép legalább. A töltési időket is számszerűsítette, miszerint 2GB-nyi adat betöltése 0,27 másodpercig tart (a PS4 1 GB-ot 20 másodperc alatt mozgatott), valamint azt sulykolta, hogy az SSD legfőképp szabadságot ad a fejlesztőknek, például a töltőképernyők kiiktatása, nagyobb pályák összefüggő megtervezése, többek között.

A telepítési idők, ahogyan ma ismerjük őket, eltűnnek, a rendszer memóriáját pedig hatékonyan fogja felhasználni a PS5. Cerny állítása szerint az SSD a PS5-ben kvázi RAM-ként működik. Aprópó RAM: 16 GB-os GDDR6 (448 GB/s) került bele. A háttértár 825 GB-os SSD lesz, az optikai meghajtó egy 4K UHD Blu-Ray lejátszó, a CPU pedig 8 magos, 3.5 GHz-es Zen 2 proci. Végül, de nem utolsó sorban a VGA: 10.3 TFLOP-os RDNA 2 ketyeg majd a gép szívében.

HDD-vel egyébként bővíthetünk is tárhelyet, ha erre lenne igényünk. A visszafele kompatibilitásról: minden PS4-címet támogatni fog a rendszer, bár nem kizárt, hogy egy-két játék kimarad majd - annyi biztos, hogy a 100 top PS4-játék már az első napon kompatibilis lesz, amit nagy valószínűséggel a játékidő alapján mérnek.

Természetesen a korábbiakban ígért ray-tracing is jelen lesz. A szintén korábban már megszellőztetett, 3D-s audiotechnológia kapcsán is megerősítették, hogy rengeteget tanulmányozták a témát, ezáltal a lehető legprecízebben tudják majd visszaadni a környezeti zajokat a játékokban.

Nézd nagyban ezt a videót!



7 hozzászólás

rDAVE

5 éve, 7 hónapja

Tommy írta:
Papíron az Xbox One is erősebb a PS4-nél, aztán mégis látjuk mi van... kacsintó smiley
Pont, hogy a PS4-nek volt erősebb GPU-ja jobb ramokkal, ezért húzogatta a Microsoft szoftveresen tovább a hardvert. Egy csomó hír volt arról, hogy a multiplatform címek PS4-en mennek nagyobb felbontásban. Ez csak a One X és Pro kiadásakor változott, ott az X volt erősebb, de az már sok vizet nem zavart, addigra a PS4 jobban fogyott. A PS5-öt egyedül SSD-ben erős, az konkrétan duplája sebességben az X-nek, így elég kényelmes lesz a konzolt használni, de CPU-ban és GPU-ban egyértelműen az Xbox nyer, ami miatt még lehetnek a Sony-ra nézve cinkes hírek a játékok portolásánál.
A jelenlegi generációt a Sony nevetve vitte, de könnyen lehet, hogy a PS5/X generáció olyan lesz, mint a PS3/Xbox 360, ami baromi szoros volt, ott egyedül a Nintendo dőlt hátra és élvezte, ahogy a Wii eladja magát.

válasz erre

Tommy

5 éve, 7 hónapja és 1 napja

Romhanyisgabi írta:
SAJNOS ezt jól elszúrták! XBOX Series X sokkal erősebb lesz,GPUban és CPUban is. Megcsinálhatták volna a győzelmet de nem tették. Így kell több 100
000 vásárlót veszteni!
Papíron az Xbox One is erősebb a PS4-nél, aztán mégis látjuk mi van... kacsintó smiley

válasz erre

Romhanyisgabi

5 éve, 7 hónapja és 1 napja

SAJNOS ezt jól elszúrták! XBOX Series X sokkal erősebb lesz,GPUban és CPUban is. Megcsinálhatták volna a győzelmet de nem tették. Így kell több 100
000 vásárlót veszteni!

válasz erre

muki

5 éve, 7 hónapja és 1 napja

Árcédula gondolom elég erőteljesen kikalkulálás alatt áll. röhögő smiley De ez alapján vastagon fog fogni a ceruza...

válasz erre

Patrik94

5 éve, 7 hónapja és 1 napja

Ez eddig bitang jól hangzik! mosolygó smiley

válasz erre

Ronalddo

5 éve, 7 hónapja és 1 napja

Ez nagyon durván gyors konzol lesz! meglepett smiley

válasz erre

Tommy

5 éve, 7 hónapja és 1 napja

"minden PS4-címet támogatni fog a rendszer"

Ezért nagyon nagyot fog menni a rendszer! mosolygó smiley

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja