Square Enix: Már nincs kedvenc platformjuk

2008. november 18.
1.7021
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
FutuRetrO profilja, adatai
FutuRetrO
A kilencvenes években egy bélyeg ragadt a legismertebb japán szerepjáték gyárosra, a Square Enix-re (akkoriban Squaresoft), mely azt sugallta róluk, kiemelten PlayStation pártiak.

Ezt bőven megalapozta a Final Fantasy és Dragon Quest sorozat Sony exkluzivitása. Az idők változnak és velük a trendek, nem különben az üzleti kapcsolatok, így az érdekek is más irányba húzhatnak neves stúdiókat. A Square Enix jelenleg nem nevez meg hangsúlyozottan kedvenc hardvert.

Viszont van egy de..., az Xbox 360-ra kedvelnek fejlszeteni, bevallásunk szerint könnyű dolgozni a redmondiak masinájával. Ez bizonyára magyarázat egyben arra is, hogy miért terjesztették ki a Final Fantasy XIII-at az amerikai konzol masinára nyugaton és, hogy miért időleges exluzív a The Last Remnant, illetve miért élvez teljes Xbox 360-as kizárólagosságot az Infinite Undiscovery, Star Ocean: The Last Hope kettős.

Hiroshi Takai, a Legend Of Mana, a Romancing SaGa trilógia és a PlayStation 2-es nyitó cím a The Bouncer munkálataiban is részt vevő direktor mesélt a multiplatformosodásról, illetőleg arról, hogy nincs kifejezetten kedvenc masinájuk. A kérdésre pedig, hogy minden jövőbeli Square Enix cím multiplatform lesz-e, így válaszolt: "Ha lesz olyan játék a jövőben, amelyet egy bizonyos platform tehet csak jobbá, akkor megtartjuk azon exkluzívnak, de mivel nekünk nincs kifejezetten kedvenc masinánk, ezért ellenkező esetben - és ez a döntő többség - semmi sem állít minket meg abban, hogy több gépre is kiadjuk azt."

Vajon milyen pluszt tehetett hozzá az Infinite Undiscovery, Star Ocean: The Last Hope pároshoz az Xbox 360, hogy azok jelen állás szerint kizárólagosságot élveznek a redmondiak konzolján? Talán a Microsoft vaskos Dollárkötegei meggyőzhették őket arról, hogy a PlayStation 3 nem alkalmas az említett két játék tökéletes futtatásához? Ezt nem kompetenciánk eldöntenni helyettük. Ha egy növekvő fázisban lévő stúdió piszkos anyagiakért megtart egy-egy címet exkluzívnak, el kell fogadnunk azt, hiszen a profit mindenek előtt.

"Az Xbox 360-nal könnyű és szórakoztató dolgozni, igazán fejlesztő barát a development felülete és úgy unblokk az egész..." - nyilatkozta Hiroshi Takai. Úgy fest, hogy a Sony rendre abba a hibába esik, hogy nehezen kezelhető és méregdrága hardverekkel operál, ugyanezen kritika érte a PlayStation 2-t is a maga idejében. Jelenleg a Sony gépezete a jóval drágább és a lényegesen fejlesztő "ellenesebb", ezért a grafikai tudásának legjava egyelőre nem mutatkozott meg teljes valójában.
4 hozzászólás

FutuRetrO

13 éve, 22 napja

A PlayStation 2 idejében nem is nagyon volt más alternatívájuk. A Sega Dreamcast leáldozóban volt, a Nintendo Game Cube rosszul teljesített, a Microsoft első Xbox-a úgyszinten gyengén muzsikált. Szóval a Squaresoft-nak akkoriban kénytelen, kelletlen volt a kedvence a Sony gépezete. Ugyanez elmondható az első Sony konzolról is. A Squaresoft összerúgta a port a Nintendo-val, a Sega Saturn elhalt a PlayStation mellett, a Nintendo 64 pedig nem volt opció, a megromlott kapcsolatuk után. Ezért jöhetett a sok Final Fantasy epizód az első PlayStation-re. Egyszóval akkor is az érdekek vezérelték őket. Amíg a Sony volt a vezető, addig arra nyomták a cuccokat. Most meg a redmondiak felé húznak, mert ők az ászok. A Nintendo Wii pedig nem teljes értékű next gen..., azon meg átnéznek...

válasz erre

norbertony

13 éve, 22 napja

Érdekes anno a PS2-re is azt mondták, hogy nehéz programozni. Akkor nem volt semmi baja a Square-nek, csak úgy jöttek az RPG-k.

válasz erre

alphadog20

13 éve, 22 napja

Igazad van mindig az a kedvenc ami több pénzt hoz a konyhára

válasz erre

Ryo san

13 éve, 22 napja

Nincs kedvenc platformjuk??Dehogynem.Amelyik többet és jobban fizet!

válasz erre
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

rDAVE profiljaWickedSick profiljagery1113 profilja