A legutóbbi pletyka néhány napja röppent fel a The Known stábján keresztül, akik egy belsős forrásra hivatkozva azt állították, hogy nagyon kicsi az esélye annak, hogy a Half-Life 3 valaha is elkészüljön. A forrás szerint a játék története és a cselekmény már elkészült, de kb 10 ember dolgozik a játékon és a Valve nem támogatja munkálatokat.
A The Know csapata egy hosszas fejtegetés mellett bizonyítja, hogy a Valve-nek lehet tényleg meg se érné elkészíteni a játékot, ugyanis a Half-Life sorozat mindig is korszakalkotó volt és a harmadik rész már úgymond igen erősen hype-olt, így igen csúnya folt lenne az a Valve nevén, ha a játék nem hozná a játékosok (az idővel igen magasra nőtt) elvárásait és ezért fél a Valve kiadni a játékot. A csapat a Mass Effect sorozat befejezéséhez hasonlítják a dolgot, ahol is a játékosok nem jól fogadták a történet lezárását.
Az internet ezen pletyka hallatán aktivizálódni kezdett és egy Reddit felhasználó egy levélben kérdezett rá a dologra Marc Laidlaw-nál, a Half-Life dizájnerénél és történetírójánál, mire a következő válasz érkezett:
Még egy dolog az alábbi kérdéseddel kapcsolatosan: "Ha a történet már be van fejezve, akkor miért jelentetitek meg könyvként vagy képregényként?"
Ez egy félreértés, amit mindig próbálok tisztázni, amikor a kérdés felmerül, hogy a Half-Life története létezhet-e a játékon kívül. Ez nem. A történet azon a folyamaton keresztül készült, amikor megpróbáltuk kitalálni, hogy hogyan is használjuk ki a motor adta lehetőségeket a kényszerhelyzetek között. A történet a játék része. Ez nem létezik egy külön szkript füzetben melyet a játék dizájnereknek odaadnak, hogy aztán ők hozzák meg a döntéseket a fejtörőkön és akciókon keresztül... A történet az alapján és aközben készül, miközben megpróbáljuk megoldani annak a problémáját, hogy miként készítsünk szórakoztató játékot. Ez olyan mintha azt mondanád "Miért nem írsz egy szonettet ami egy novella?" A Half-Life története tényleg csak játékként jó, ahogy játssza az ember.