Az életszimulátort 2003-ban adták ki, azóta töretlen a sikere és több, mint 15 millió regisztrált felhasználóval büszkélkedhet. Ezen kívül számos neves cég csatlakozott a valóságszerű világba, amelyek kizárólag virtuális ingatlanokat irányítanak. A Linden Lab fejlesztőgárdája szerint azáltal, hogy a termékből internetes szoftver lesz, leküzdhetővé válnak a telepítési nehézségek és így egyszerűbb hozzáférést biztosítanak a matériához.
A Second Life univerzumában a felhasználók mozgó avatarokat vezérelhetnek, virtuálisan élhetik az életüket, elmehetnek koncertekre, bárokba, különféle programokban vehetnek részt, dolgozhatnak, ismerkedhetnek, vásárolhatnak és a többi. Az oktatás is fontos szerepet játszik az alkotásban, különböző főiskolákon, egyetemeken tanulhatnak a tudásra vágyó játékosok némi pénz ellenében. Ezen felül a felhasználóknak a telek nagyságától függően havonta használati díjat kell fizetniük az üzemeltetők részére. A fejlesztők adatbázis-túlterhelés problémával is küszködnek, mivel a rohamosan növekvő felhasználószámot nem mindig képes probléma mentesen kiszolgálni a jelenlegi rendszer. A Linden Lab azt nyilatkozta, hogy a stratégiai újjáépítés miatt valószínűleg az alkalmazottjai 30%-át elbocsájtja.