Jómagam nem tudnám melyik táborba sorolni, hiszen vannak ötletes és valóban gyengén kivitelezett megoldások, ám összességében én csak a rezgés funkcióval tartom teljes értékűnek az élményt. A Kojima Productions színeiben mesterkedő Ryan Payton sincs túlzottan elragadtattva a technológiától.
Az uraság szerint túl lett értékelve a SIXAXIS élvezhetősége, ezért a Metal Gear Solid 4-ben nem is nagyon fogják erőltetni a tilt szenzoros részeket. Sokak szerint ez a megoldás csak egy gyors, elkapkodott válasz volt a Sony részéről a Nintendo Wiimote-jára. Azért lenne benne fantázia, csak kevesen használják ki jól a benne rejlő potenciált. Payton szerint a játékosok nem szeretnének egy ilyen monumentális játékot mozgásirányítással végigvinni. Ebben lehet valami.
Ezzel szemben feldobhatja és színesítheti a vezérlést, ha időnként bedobnak egy-egy ilyen mozgásérzékelésre épülő feladatot is. A Kojima Productions emberei sok ilyen részt távolítottak el utólag a játékból, mint például Snake Mk II-es mini robotjának a mozgással való vezérlését. Lesznek tehát a Metal Gear Solid 4-ben is tilt szenzoros részek, ám jóval kevesebb, mint azt eredetileg tervezték. Miért nem lehet felajánlani a játékosoknak, hogy mindenki maga válasszon? A hagyományos, vagy pedig a mozgásérzékelésre támaszkodó irányítást preferálja-e jobban? Eldönthetné ki-ki maga, ehelyett mindig ránk kényszerítik a saját akaratukat.