Az IMS szerint konklúziójukat több tényező is alátámasztja. Egyfelől ugyanis igaz, hogy az Apple a 2003-as 1,5 millióhoz képest tavaly 32 millió iPod-ot értékesített, eközben azonban a versenytársak sem tétlenkedtek, és így a cég globális piaci részesedése csupán 4%-kal, 23-ról 27%-ra növekedett.
Ezen belül a merevlemezes lejátszók terén ugyan közel 80% az iPod-ok aránya, a flash-alapú termékek jóval gyorsabban gyarapodó területén azonban a nano csak 15%-ot tudhat a magáénak.
Az IMS tanulmánya szerint nem is az olcsó lejátszók, illetve a túlkínálatból adódó árverseny jelentik a legnagyobb fenyegetést az Apple iPod-okra nézve, hanem sokkal inkább a zenelejátszásra alkalmas mobiltelefonok. A felmérés során ugyanis az Egyesült Államok kivételével a válaszadók többsége világszerte úgy gondolta, hogy a mobiltelefon idővel teljesen átveszi a hordozható zenelejátszók szerepét, fölöslegessé téve ezzel az iPod-ot és társait.