Az ok egyszerű: " A kalózok el tudják ugyan lopni az alap játékokat, de a kiegészítőket nem." Riccitiello reményei szerint a tört játékokat használó emberek egy idő után beruháznak a játékba, vagy legalább megveszik az adott programhoz tartozó letölthető tartalmakat. Manapság egy új játékhoz rengeteg apróság található a neten, amivel kibővíthető az élmény, és amiért a játékosok nagy része hajlandó fizetni.
Szemben a zeneiparban látható boszorkányüldözéssel, Riccitiello jóval nyugodtabban beszél a témáról. Véleménye szerint az EA igyekszik olyan szolgáltatásokat nyújtani a játékokban, amivel a kalóz szoftvereket használó emberek is meggyőzhetőek arról, hogy érdemes pénzt áldozni egy játékba. " A fogyasztók szeretik, ha a cégek tovább foglalkoznak egy játékkal, újabb tartalmakat hoznak létre. Ha az emberek kedvelik az adott játékot, akkor nagyon örülnek az újabb kiegészítőknek, és ezért pénzt is hajlandóak adni. Ebben kell megkapaszkodnunk, és azt elérni, hogyha a játékot nem vették meg az emberek, akkor legalább a letölthető tartalmakba ruházzanak be, hiszen nekünk ezekből is van bevételünk."