Relic: A PC-s játékok sosem halnak ki

2008. december 14.
2.9991
Advertisement
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Dru profilja, adatai
Dru
A PC-s játékok halála kétségtelenül a 2008-as év egyik legfelkapottabb témája volt.

Nagynevű fejlesztők sora siratta el a platformot a rossz eladások és a kalózkodás mértéke miatt. Emlékezhetünk a Lionhead főnökének, Peter Molyneux-nek a félmondatára, miszerint a PC-s játékpiac "cafatokban van". A LucasArts hosszan fejtegette, hogy azért nem készítik el a Star Wars: The Force Unleashed személyi számítógépekre szabott verzióját, mert túlságosan eltér a gépek erőssége, és a játék nem eléggé skálázható.

Korábban Michael de Plater, a Ubisoft kreatív igazgatója kijelentette, hogy a PC-s EndWar a konzolos testvéreivel egy időben lenne kiszállítva, ha nem lenne olyan zabolátlan a kalózkodás, valamint a tulajdonjogok ellopása teljesen tönkrevágja a piacot. De nem felejthetjük Cevat Yerlinek (Crytek) és Mark Reinnek (Epic) hasonló témában született szavait sem.

Relic: A PC-s játékok sosem halnak ki  - 2. kép

A játékipar pápái tehát meghozták az ítéletüket, és a sort még hosszan lehetne folytatni. Nem tesszük. Inkább álljon itt a Relic Entertainment (Company of Heroes, Dawn of War) kötelékébe tartozó Jeff Lydell (aki mellesleg a készülgető Dawn of War 2 társproducere is) merőben eltérő véleménye.

"A PC-s játékok már 1994. óta 'halottak' és minden évben újra 'meghalnak'. De ez nyilvánvalóan nem igaz, mert vannak emberek, akik PC-s játékokkal játszanak. Csupán arról van szó, hogy változnak a játékok típusai, amelyekkel játszanak. Számos dolog, amelyet korábban csak a PC biztosított, például az online lehetőségek, kezdenek elterjedni konzolokon is. Létezik Xbox Live és PlayStation Network, még a Wii-nek is vannak online komponensei. Tehát attól a naptól kezdve, amikor a Quake meghatározta, hogyan tudnak a játékosok egymással interakcióba lépni online, a PC-s játékok folyamatosan 'meghalnak'. Azonban fontolóra venném, hogy arany napoknak nevezzem azokat az időket. A N64 nem nyírta ki, a PS2 nem nyírta ki, és nem hiszem, hogy a jövő konzoljai végeznének a PC-vel.?

Relic: A PC-s játékok sosem halnak ki  - 3. kép

Amikor megkérdezték tőle, hogy szerinte kihalnak-e valaha a PC-s alkotások, így válaszolt: "Nem. Esetleg azon a napon fog ez megtörténni, amikor nem lesz PC a tulajdonunkban. Most mindannyiunknak szüksége van PC-re. Talán a jövőben, amikor olyan integrált eszközöket használunk majd, amelyek nem PC-k, akkor azokon fogunk játszani. De addig a PC, mint játékplatform nem tűnik el."

Relic: A PC-s játékok sosem halnak ki  - 4. kép

Amikor szóba hozták neki a kalózokat, Lydell így felelt: "Természetesen ez egy fenyegetés az AAA kategóriás alkotásoknak. A fejlesztőket és a kiadókat eltántorítja attól, hogy nagyobb mennyiségű pénzt öljenek exkluzív PC-s termékekbe, helyette inkább biztosra mennek. Néha a cross-platform fejlesztést választják, máskor a hosszú játékidővel kecsegető online produktumokat, amelyekre elő kell fizetni."

"De a kalózkodás nem fog eltűnni," - tette hozzá. "A kalózkodás olyan dolog, amelyet ki kell kerülnünk, nem pedig olyasmi, amit meg kell próbálnunk megsemmisíteni - mert az egy előre elvesztett harc."

Ehhez sokat nem is lehet hozzátenni, mindössze ennyit: így is lehet. A képek a kizárólag PC-re készülő Dawn of War 2-ből származnak.
nincs még hozzászólás

 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja