Nagynevű fejlesztők sora siratta el a platformot a rossz eladások és a kalózkodás mértéke miatt. Emlékezhetünk a Lionhead főnökének, Peter Molyneux-nek a félmondatára, miszerint a PC-s játékpiac "cafatokban van". A LucasArts hosszan fejtegette, hogy azért nem készítik el a Star Wars: The Force Unleashed személyi számítógépekre szabott verzióját, mert túlságosan eltér a gépek erőssége, és a játék nem eléggé skálázható.
Korábban Michael de Plater, a Ubisoft kreatív igazgatója kijelentette, hogy a PC-s EndWar a konzolos testvéreivel egy időben lenne kiszállítva, ha nem lenne olyan zabolátlan a kalózkodás, valamint a tulajdonjogok ellopása teljesen tönkrevágja a piacot. De nem felejthetjük Cevat Yerlinek (Crytek) és Mark Reinnek (Epic) hasonló témában született szavait sem.
"A PC-s játékok már 1994. óta 'halottak' és minden évben újra 'meghalnak'. De ez nyilvánvalóan nem igaz, mert vannak emberek, akik PC-s játékokkal játszanak. Csupán arról van szó, hogy változnak a játékok típusai, amelyekkel játszanak. Számos dolog, amelyet korábban csak a PC biztosított, például az online lehetőségek, kezdenek elterjedni konzolokon is. Létezik Xbox Live és PlayStation Network, még a Wii-nek is vannak online komponensei. Tehát attól a naptól kezdve, amikor a Quake meghatározta, hogyan tudnak a játékosok egymással interakcióba lépni online, a PC-s játékok folyamatosan 'meghalnak'. Azonban fontolóra venném, hogy arany napoknak nevezzem azokat az időket. A N64 nem nyírta ki, a PS2 nem nyírta ki, és nem hiszem, hogy a jövő konzoljai végeznének a PC-vel.?
"De a kalózkodás nem fog eltűnni," - tette hozzá. "A kalózkodás olyan dolog, amelyet ki kell kerülnünk, nem pedig olyasmi, amit meg kell próbálnunk megsemmisíteni - mert az egy előre elvesztett harc."
Ehhez sokat nem is lehet hozzátenni, mindössze ennyit: így is lehet. A képek a kizárólag PC-re készülő Dawn of War 2-ből származnak.