Kiderült többek közt, milyen karakterrel is akciózhatunk, hogy miért pont vele, informálódunk némileg a játék környezete, illetőleg az általa keltett hangulat felől is. Az Activision tovább csapolja a Prototype 2 részleteit, gondosan ügyelve rá, hogy sose tudjunk meg többet annál, mint ami ÉPPCSAK túl kevés nekünk. Mindazonáltal igyekszünk jó arcot vágni a lehulló morzsákhoz és késsel-villával állunk neki a falatozáshoz.
Heller állítólag sokkal menőbb figura lesz, találékony és kitartó 'harcspecialista', aki hamarosan felfedezi magában a Blacklight vírus adta emberfeletti képességeket. De ami talán a legfontosabb: szimpatikusabb lesz, mint Alex Mercer - legalábbis a készítők állítása szerint.
Amellett, hogy a Prototype-ot erősen meghatározó alapokat - pl. a hatalmas, rendkívül részletezett várost, vagy a visszataszító organikus lényeket - változatlanul megtartották, még némi ihletet is sikerült meríteniük a Batman: Arkham Asylum-ból.
A Radical brigádnak -elmondásuk szerint- sikerült úgy megvalósítaniuk a káosz uralta, keserű belenyugvással átitatott világot, hogy közben mégsem érezzük magunkat oly tehetetlennek, mint azt az első részben tapasztalhattuk. A csapat realisztikus talajra helyezte a körülményeket, a játék úgy adja majd vissza a Világot, miként az valóban regálhatna egy ehhez hasonló katasztrofikus helyzetre - miként a város valóban különböző társadalmi-gazdasági zónákra bomlana.
A készítők azt javasolják, készüljünk fel egy tapintatosabb, könnyebben követhető játékra, melyben mi lehetünk majd a játszótér legvagányabb huligánjai.
Megjelenés: 2012-ben.
Platformok: Xbox 360, PlayStation 3, PC.