Az elkövető Mark Rein, az Epic Games alelnöke, a téma pedig a június elején bejelentett Project Natal periféria volt. Mark elárulta, hogy szándékaik szerint az összes eljövendő Unreal Engine-s alkotásuk használni fogja valamilyen formában a Microsoft mozgásérzékelős technológiáját.
Mark Rein szavakba öntötte elképzeléseit, például a háborús játékokban kiválóan alkalmazható lenne a Natal mozgásdetektora, hiszen a gránátok eldobásánál csak egyetlen kézlendítésre volna szükség a tévéképernyők előtt, esetleg a bajtársaink számára kiadott utasításokat is kézi gesztusokkal lehetne helyettesíteni ahelyett, hogy online multiban verbális vezényszavakat üvöltöznénk a többiek fülébe.
Az Epic Games tisztában van azzal, hogy nem lehet, pontosabban nem érdemes az eddig is jól bevált, megkedvelt, kontrolleres irányítást kihajítani a Project Natal kedvéért, de kiváló kiegészítő perifériának tekintik azt. Akinek lesz Natal a birtokában, leegyszerűsíthet, interaktívabbá tehet bizonyos műveleteket, testi mozdulatokkal, a többiek viszont ugyanúgy élvezhetik majd például akár a Gears Of War következő installációját, ahogy azt korábban tették, hagyományos módokon.
A srácok tehát látnak benne fantáziát a hardcore szegmensben is, nem kizárólag a casual célcsoport - eleinte drága - mókája lehet, lakoznak benne olyan potenciálok, amelyeket jó ötletek megvalósításával a kemény mag számára úgyszintén el lehet passzolgatni. A Project Natal jelen állás szerint valamikor 2010-ben kerül forgalomba és kezdetben egy vaskosabb áron lehet csak hozzájutni, de a várható árról még nem nyilatkoztak a redmondiak.