A Pro Evolution Soccer egy abszolút multiplatform széria, ennek megfelelően számtalan, egymástól merőben eltérő hardveri felépítéssel rendelkező gépre kell optimalizálni a kódot, amely nem minden esetben hoz valamennyi konzolon kifogástalan minőséget. Általában egy masina a célplatform, többi kurrens-gen társa pedig portot, azaz átiratot kap, ennek a folyamatnak többnyire a PlayStation 3 volt eddig a vesztese például az Xbox 360-nal szemben.
Ezúttal ez nem lesz így, fogadkozik, Shingo "Seabass" Takatsuka, a Pro Evolution Soccer sorozat vezér alakja, aki elárulta, hogy az idei szezonban már nyoma sem lesz a tavalyi részt sújtó framerate gondoknak. Elmondása szerint a problémát sikeresen abszolválták, ennek megfelelően simábban, reccenésmentesen fognak futni az idei kiadások és számottevő különbségek sem lesznek felfedezhetők a PlayStation 3-as, valamint az Xbox 360-as kiadás között. Közelebbről vizsgálva lesznek ugyan eltérések, de az a hardverek miatti különbségből fakad, nem a játék eredendő hibájából, nyilatkozta, Shingo "Seabass" Takatsuka.
Hogy milyen kisebb-nagyobb differenciák lesznek, arra nem tért ki a forrásunk, de Shingo szerint közel egyenértékűek lesznek, így talán nem is túlzottan lényeges momentumok. Az idei epizód sem egy időben érkezik az összes célba vett platformra, bár milliószor levéstük, újfent megtesszük csak a rend kedvéért, hogy a PlayStation 3, Xbox 360, PC trió jön ki elsőként, ezek október huszonkettedikétől pakolhatók kosárba, míg az előző generációs PléjStáció, illetve a portábilis társa november ötödikén kapja meg saját konverzióját, végül pedig a Wii-s kivetülés csusszan be, november tizenkilencedikén.