A második analóg kar hiányát a játékfejlesztők egyéb módokon, más gombkiosztásokkal kénytelenek kompenzálni, ami vagy kényelmesre sikeredik, vagy nem. A PlayStation Portable negyedik inkarnációjának bejelentése előtt több forrás is arról számolt be a médiának, hogy a felújított gépezet már dupla analóg karral csábítja majd játékra a gamereket.
Ez a spekuláció végül mégsem vált be a Go esetében, pedig nem kizárt, hogy csupán hajszálon múlt a megvalósulása. A Sony Worldwide Studios elnöke, Shuhei Yoshida a GameInformer-nek adott nyilatkozatában elárulta, hogy bizony komolyan fontolgatták a második analóg kar implementálását is többek között, de végül mégis elvetették, logikus döntés volt.
Yoshida szerint a masina nagyjából a tervezett életciklusának felénél járhat, így ilyenkor már korántsem időszerű olyan irányítási funkcióval ellátni egy hardverileg azonos, de megújult külsőbe csomagolt zsebkonzolt, amely inkompatibilissé teszi azt elődeivel. Mivel a fejlesztők eddig csupán egyetlen analóg karral dolgoztak, így a korábbi játékok nem támogatnák a második kart, a jövőbeli produkciók pedig értelemszerűen azért nem, mert akkor a korábbi gépek kerülnének erős hátrányba, esetünkben a továbbra is forgalomban maradó 3000-es széria.
Sokat gondolkodtak rajta és szívesen pakolták volna bele, sugallta Yoshida-san, de végül meghozták a logikus döntést, ebben a generációban mellőzik a handheld fronton bevezetésre váró dupla analóg karos elképzelést. Talán a valódi PlayStation Portable 2-ben látjuk testet ölteni a kívánt bővítést? Ez még a jövő zenéje, hiszen a másik manapság népszerű technológiával, az érintőkijelzővel kell megvívnia élet-halál harcát. Győzzön a jobbik.