Ez annyit jelent, hogy Amerikában például csupán 80 dollárba fognak kerülni a készülékek. A Nintendo jelenleg 95%-os részesedéssel uralja a hordozható játékkonzolok piacát, ám az idei második negyedéves adatok szerint a GameBoy eladások némileg visszaestek az egy évvel ezelőttihez képest.
Az árcsökkentést egyrészről ez is indokolhatta, illetve az, hogy a közeljövőben jelentős változások várhatók az ágazatban. A Sony ugyanis tervei szerint Japánban még az idén, Európában pedig jövő márciustól piacra dobja konkurens hordozható Play Station készülékét, a PSP-t, amellyel gyakorlatilag azonos menetrend szerint a Nintendo is forgalomba hozza majd saját következő generációs hordozható konzolját, a DS-t. Addig is azonban a cég szeretné fenntartani, illetve újjáéleszteni a GameBoy Advance SP népszerűségét - terveik szerint 2005. márciusig további 14 millió ilyen készüléket és 70 millió hozzá tartozó játékot kívánnak értékesíteni. Időközben más gyártók termékei, így a Nokiának az előző modellnél sikeresebbnek ígérkező új N-Gage készülékei, vagy olyanok, mint például a Gizmondo, illetve a Tapwave Zodiac szintén versenyt támasztottak a Nintendo hordozható konzoljaival szemben.
A videojáték ágazat a szórakoztatóipar jelentős területének számít - a Screen Digest elemzése szerint 2003-ban világszerte több mint 18 milliárd dollárt költöttek játékokra és eszközökre a felhasználók, 2007-re pedig ez a szám 21 milliárd dollár fölé emelkedhet.