A lövöldözős játékok megjelenésével vált mindennapossá az a téma, hogy az erőszakos játékoktól maguk a játékosok is erőszakosak lesznek, és bár van olyan, amely csak faktorként említi, egy új kutatás szerint semmi nem támasztja alá ezt az érvet.
A Villanova Egyetem és a Rutgers Egyetem kutatói hatalmas adatfolyamot vizsgáltak meg:
összevetették a népszerű játékok megjelenését, eladási adatait és bűnözési rátákat, és elég különös eredményre bukkantak.
Az, hogy egy elítélt fiatal ember olyan népszerű címekkel játszott, mint a Halo vagy a GTA, a tette fényében pont annyira releváns, mint hogy zoknit viselt. Az éves adatok azt mutatják, hogy az elmúlt harminchárom évben az eladások nem korreláltak az erőszakos bűncselekményekkel. Meglepő, de az erőszakot tartalmazó játékok megjelenése után csökkent az erőszakos bűntettek száma.
A kutatásban szereplő bűnözési statisztikák csak az Egyesült Államokra vonatkoznak, és bár ez egy igen érdekes tanulmány, mint mindegyiknek, ennek is vannak korlátai.