A Hitachi 560 000 1,8? HDD-t értékesített a tavalyi harmadik negyedévben, ami mindössze 2,3%-a volt üzletága teljes forgalmának. Az 1? szupermini eszközökből eközben alig 3000 példány fogyott. A csökkenő forgalom oka egyértelműen a flashmemória előretörése; a NAND flash háttértárak ezen a szinten mára mind árban mind kapacitásban versenyképesek a merevlemezekkel, így számos előnyük egyre vonzóbb választássá teszi őket a készülékgyártók körében.
A Hitachi ezután a számítógépes 2,5? és 3,5? winchesterekre koncentrálja erőfeszítéseit, amelyek még mindig vonzóak a 32-64 GB-os, igencsak drága flash SSD-kkel szemben.
A Hitachi 2002-ben vásárolta meg az IBM merevlemezes üzletágát 2 milliárd dollárért, amely most a flash előretörése mellett a rivális Seagate és Western Digital konkurenciája miatt is veszteséggel küzd. Decemberben arról keltek szárnyra hírek, hogy a vállalat a nehézségek miatt értékesíteni szeretné az ágazat egy részét. Friss hír, hogy a Fujitsu a Hitachi-tól függetlenül, de azonos okok miatt felhagyott saját 1,8? merevlemezének fejlesztésével, pedig tavaly még a Cornice-al együtt szerettek volna egy 120 GB-os modellt piacra dobni.