Általában vagy maradtak a kijelölt úton, vagy merőben mást alkottak, mint korábban. A cégtől az elmúlt évek két legeredetibb játéka ennek fényében a Mirror's Edge, illetve a Dead Space volt, amelyekkel megmutatták, hogy tudnának ők jó játékot készíteni, ha akarnának. Ám valamiért mégis bukásként könyvelhető el mindkét alkotás, utóbbi kevésbé, előbbi viszont nagymértékben.
John Schappert szerint, aki az EA egyik vezető beosztásban lévő embere, minderre van magyarázat. Állításai alapján ugyanis mindkét alkotás azért bukott meg, mert a kiadótól meglepően kevés figyelmet kaptak. Véleménye szerint minden siker egyik alapja a sok és jó reklám, a két játék azonban egyiket sem kapta meg, kiváló marketing nélkül pedig egyenes út vezetett a halálhoz. Schappert úr mindezt a GameInformer brigádjának árulta el nagy merészen, amelyben komoly igazságok lakoznak, ugyanis a két program valóban kiváló volt a maga nemében, csak a FIFA, vagy éppen a Need For Speed akkor éppen jobban érdekelte a nagy átlagot. Olyan nagy bukás szerencsére nem lett egyik cím sem, hogy hamarosan ne kapnának egy folytatást belőlük, és talán ez a lényeg...