Az Epic Games által még 1998-ban kifejlesztett engine már három verziót megélt, melyek közül egyértelműen a harmadik volt, és jelenleg is a legsikeresebb. Az Unreal Engine 3 előnye az, hogy nem csak nagyon könnyen kezelhető, optimalizálható és szépíthető, hanem kompatibilis a PC mellett az Xbox 360 és a PlayStation 3 konzolokkal, valamint értő kezek között valóban csodálatos látványt lehet kicsikarni belőle.
Tim Sweeney, az Epic Games egyik embere pedig a minap csak tovább erősítette bennünk azt a hitet, hogy az Unreal Engine 3 a jelen legnépszerűbb grafikus motorja. Az úriember a High Performance Graphics 2009 rendezvényen kért és kapott is szót, majd meg is ragadta az alkalmat, hogy méltán fényezze egy kicsit a keze munkáját is dicsérő engine-t. Állítása szerint is nagyon sokszínű az általuk készített motor, sőt, hivatalos számadatok szerint, jelenleg is vagy 150 Unreal Engine 3-at használó játék van fejlesztés alatt, ami azt jelenti, hogy grafikus motorjuk felett egyáltalán nem szállt el az idő.
Az elhangzottak ismeretében tehát egyáltalán nem lehet merész az a kijelentés, hogy a legismertebb grafikus motorral van dolgunk, amely, mint tudjuk jól, a háttérben újabb átalakulásokra ítéltetett, hogy hamarosan (jelen állás szerint 2012-ben) a színre léphessen az Unreal Engine 4 is, de addig az út még nagyon messze van, és Tim szerint is, vagy legalább ennyi (150) játék fog még készülni saját fejlesztésű motorjukkal.