Mindhárom nagy konzolgyártót felszólította az FTC a garanciális gyakorlat módosítására

2018. május 02.
5.0101
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
Összesen hat gyártó, köztük a Nintendo, a Sony és a Microsoft is felszólítást kapott a minap az FTC-től, vagyis az Egyesült Államok Kereskedelmi Bizottságától annak érdekében, hogy módosítsanak egy picikét a garanciális gyakorlatukon.

A felszólított gyártók ugyanis egytől-egyig használnak még termékeiken olyan matricákat, melyek arra szólítják fel a vásárlókat, hogy annak eltávolítása a garancia elvesztéséhez vezet, holott ez ebben a formában a felhasználók félrevezetése, az efféle matricák használata a tengerentúlon ugyanis már évek óta illegális, de legalábbis nem mérvadó Amerikában.

Az FTC szerint a gyártók ezekkel a matricákkal lényegében arra kényszerítik a vásárlókat, hogy ha problémát tapasztalnak, akkor csak és kizárólag szaküzletben - rendszerint sokkal drágábban - végeztessék el eszközeik javítási munkálatait, holott joguk van arra, hogy maguk válasszanak szervizt, ahol bátran eltávolíthatják ezeket a matricákat, lévén az nem jár a garancia elvesztésével.

Nyilván más kérdés, hogy egy garanciális terméket miért akarna valaki máshová vinni javíttatni az anyacég hivatalos javítóműhelyéhez mérten, ha ott biztosan értő kezek közé kerül eszközünk, mindenesetre a gyártóknak 30 napjuk van arra, hogy legalább közleményben tudassák az FTC-vel és a felhasználókkal a változtatásokat.
8 hozzászólás

WarriorAutobot

6 éve, 5 hónapja és 23 napja

Szerintem jogos, főleg azért mert sokszor elég drágán csinálják meg.
Szerencsére eddig nem sok cuccal kellett visszamennem hogy baj van velük. röhögő smiley

válasz erre

totyak

6 éve, 5 hónapja és 23 napja

Nem értem mi a gond. Ott a matrica a gépen, ha meghal a masina és garis, viszem a márkaszervizbe. Ha meghal és már nem garis, akkor meg oda viszem, ahova akarom, akár matricával, akár anélkül.

válasz erre

rDAVE

6 éve, 5 hónapja és 23 napja

VaPe írta:
Ez sajnos nálunk is így van. Le van véve a matrica, már nem is javítják. Számomra ez teljesen érthetetlen. Ha valami **** és garis, azt meg kell javítani és kész.
Kifelejted azt, hogy a gyártók nem adnak garanciát akkor, ha nem rendeltetésszerűen használja valaki a terméket. Belenyúlni nem az, erre volt egyszerű teszt a garanciamatrica. A kijelölt szerviz is ugyanez. Nem mindig jók ezek a megoldások, de teljesen logikus elvárás, hogy ne piszkálja senki más.

válasz erre

Ronalddo

6 éve, 5 hónapja és 23 napja

Nafene! meglepett smiley Érdekes, mert ez nem csak a konzolokra jellemző dolog.

válasz erre

VaPe

6 éve, 5 hónapja és 23 napja

Ez sajnos nálunk is így van. Le van véve a matrica, már nem is javítják. Számomra ez teljesen érthetetlen. Ha valami **** és garis, azt meg kell javítani és kész.

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

6 éve, 5 hónapja és 23 napja

[Tiltott felhasználó!]

Vidoros

6 éve, 5 hónapja és 23 napja

Na végre! meglepett smiley Világméretekben is probléma ez, végre valaki rájött.

válasz erre

Hentes

6 éve, 5 hónapja és 23 napja

Na ezt remélem nálunk is átveszik!

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaXTomiX0029 profilja