A szeptember 30-ával végződő negyedévben a Microsoft teljes bevétele 18.5 milliárd dollár volt, nem számolva a 6.3 milliárdos rendkívüli bevételeket. A szórakoztató elektronikai részleg ezzel szemben 2.1 milliárdot termelt összesen, így 15 millió dolláros veszteséggel zárta az aktuális negyedévet. A konzol részleg tehát nem termel olyan jelentős hasznot, mint azt egyesek gondolják, de akkor miért fordít rá ekkora figyelmet a Microsoft?
A teória szerint a cég az Xbox One segítségével kíván eljutni az emberek nappalijába, de nem úgy, ahogy azt a hagyományos konzoloktól eddig megszokhattuk. A Microsoft a kezdetektől multimédia centerként tekintett Xbox One-ra, így a hagyományos konzolos lehetőségek mellett fejlett multimédiás és internetes szolgáltatások is megtalálhatóak az eszköz kínálatában. Kényelem szempontjából nyilván hatalmas előny, hogy mindent egy helyen, egy készülék segítségével elérhetünk, így a cég reményei szerint életképes alternatívát kínálnak a piacon lévő vetélytársakkal szemben.