Miért becsmérlik a japán játékokat? - A Team Ninja embere a homlokát ráncolja

2011. szeptember 30.
2.5381
Advertisement
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Cpt_Nihil profilja, adatai
Cpt_Nihil
Az olyan nagyszabású alkotások esetében, mint amilyen mondjuk a Battlefield 3, egész egyszerűen nem kerül szóba a fejlesztőcsapat nemzetisége, vagy ha netán mégis, akkor sem hűlünk el rajta - ellenben, mihelyst tudomásunkra jut, hogy egy adott játék egy japán futószalagról pottyant le, nyomban előkerülnek a negatív sztereotípiák.

Ez tény. No, de miért fogadjuk semleges arckifejezéssel a nyugati alkotók produktumait, míg a távol-keleti eredetűek esetében jobbára elégedetlenül felhorkantunk? Peter Garza a Team Ninja-tól értetlenül áll a kérdés előtt.

A Ninja Gaiden cím vérszerinti apukája, a Team Ninja Peter Garza-ja hangot adott ama véleményének, miszerint a nyugati média fenntartásokkal fogadja a japánból érkező alkotásokat, és minden mást, aminek köze lehet a felkelő nap országához.

Egy vele készített interjúban Garza így fogalmazott:

"Úgy érzem, a nyugati média olykor előszeretettel skatulyázza be a japán készítőket, mint "Japán" - és ez vagy helyes, mert a szemükben ez 'fura, agyament japán', vagy éppen rossz, mert 'japán származású', de egy 'japán' címke használata óriási béklyót jelent Japán számára."

"Nem hallom, hogy az emberek a svéd fejlesztésű Battlefield 3-ról beszélnének"
- folytatta -, vagy a FEAR orosz fejlesztőiről, vagy a Witcher-ről Lengyelországban - senki sem beszél ezen játékok helyről úgy, hogy 'Az eredeti svéd verziót akarom játszani'. Erre sosem kerül sor, de valamilyen oknál fogva a japán játékokról mint 'japán játékok' beszélnek, ahelyett, hogy egyszerűen csak játéknak neveznék azokat."

Miért becsmérlik a japán játékokat? - A Team Ninja embere a homlokát ráncolja - 2. kép

"Szóval határozottan úgy gondolom, vannak olyan japán fejlesztők, akiket egyszerűen hidegen hagy a Nyugat - akik pusztán azokat a dolgokat szeretnék alkotni, amikkel felnőttek, ugyanakkor azt is érzem, hogy egy bizonyos nyomás nehezedik rájuk a nyugati média részéről, akik úgy bálványozzák vagy osztják fel a japán játékokat, mint 'japán termék', ami teljesen más, mint a többi."

Felvetődik a kérdés: vajon a nyugati média érzett megmagyarázhatatlan ellenszenvet a japán fejlesztők iránt, vagy a szigetország stúdiói szolgáltak rá a "diszkriminációra" - akárcsak a TV műsorok esetében - ?
13 hozzászólás

Vendég

13 éve, 6 hónapja és 27 napja

+1 az utolsó hsz-hez. Egyetértek.

válasz erre

Vendég

13 éve, 6 hónapja és 27 napja

A titok nyitja a kultúra béli különbség és innen szerintem nem kell több okot keresni.

válasz erre

gymtonic74

13 éve, 6 hónapja és 27 napja

A tipikus anime jatekok tobbsege piac keptelen nyugaton, tokeletesen egyetertunk. Nincs itt semmi gond. Csak proballtam egy kereszt metszetet nyujtani a japan fejlesztesekrol.

válasz erre

Cpt_Nihil

13 éve, 6 hónapja és 27 napja

gymtonic74 írta:
Par ellen pelda. Katamari Forever, Metal Gear Solid, Siren Blood Course, Silent Hill vilag, Gran Turismo, Ridge Racer, Resident Evil, Project Zero csak egy par, ami eddig eszembe jutott. Kulonben meg az Anime orulet mar vilag mereteket oltott. Jo par nyugati nagy rendezvennyel.
Direkt nem akartam konkrétumokhoz folyamodni, mert MINDEGYIK oldal részéről lehet példálozni. Egy szóval sem mondtam, hogy a japánok nem tudnak és nem alkottak semmi maradandót és egyedit. De túlnyomó többségüket nem ez jellemzi. De ez a statisztikákból is tisztán kitűnik. A japán játékokra (hacsak nem a NAGY címekről van szó, mint amiket pl. említettél) kisebb a kereslet nyugaton: éppen azért, amit ez a derék Peter is mondott, mert szeretnének olyat csinálni, amivel felnőttek. Ha foggal-körömmel ragaszkodsz valamihez, ami másutt nem jön be, akkor ne sírjon senki szája.

válasz erre

Vendég

13 éve, 6 hónapja és 27 napja

Szerintem nem kell ezen ennyire kiakadni. Vannak tipikus Japán játékok, amilyeneket más országokban nem készítenek. (még) Vannak nagyon jó Japán játékok is és vannak jó Nyugati játékok is.

válasz erre

gymtonic74

13 éve, 6 hónapja és 27 napja

Cpt_Nihil írta:
Sehol sem fojtják meg a kreativitást, de tény, hogy a japánok elég sok ugyanazon sablonra épülő játékkal próbálnak betörni a piacra - és itt most nem a műfajokra gondolok, mint akciójáték, stb., mert ezek persze nálunk is sokan vannak... Hanem a játékban szereplő karakterek, a korábban is említett "bitang nagy kardok kontra anime figurák" cuccos... Mi errefelé nem "félünk a másmilyentől", hanem irtózunk az ugyanolyantól. Ami ráadásul néhol elmeroggyant. Azt kell mondjam, a "japán" sztereotípia valamilyen szinten érthető. Csak maguknak köszönhetik. Nem a közvéleménynek kell idomulnia a kiadók filozófiájához.
Par ellen pelda. Katamari Forever, Metal Gear Solid, Siren Blood Course, Silent Hill vilag, Gran Turismo, Ridge Racer, Resident Evil, Project Zero csak egy par, ami eddig eszembe jutott. Kulonben meg az Anime orulet mar vilag mereteket oltott. Jo par nyugati nagy rendezvennyel.

válasz erre

Cpt_Nihil

13 éve, 6 hónapja és 27 napja

gymtonic74 írta:
Miert felunk meg mindig attol ami masmilyen, mint amit megszoktunk? Ott legalabb nem folytjak meg a kreativitast a kiadok. Vagy jobb a nyugati sablon fejlesztes? Minden egy kaptafa. Szamomra lassan haldoklik ez a vilag. A psicho horror legnagyobbjai!
Sehol sem fojtják meg a kreativitást, de tény, hogy a japánok elég sok ugyanazon sablonra épülő játékkal próbálnak betörni a piacra - és itt most nem a műfajokra gondolok, mint akciójáték, stb., mert ezek persze nálunk is sokan vannak... Hanem a játékban szereplő karakterek, a korábban is említett "bitang nagy kardok kontra anime figurák" cuccos... Mi errefelé nem "félünk a másmilyentől", hanem irtózunk az ugyanolyantól. Ami ráadásul néhol elmeroggyant. Azt kell mondjam, a "japán" sztereotípia valamilyen szinten érthető. Csak maguknak köszönhetik. Nem a közvéleménynek kell idomulnia a kiadók filozófiájához.

válasz erre

gymtonic74

13 éve, 6 hónapja és 27 napja

gymtonic74 írta:
Miert felunk meg mindig attol ami masmilyen, mint amit megszoktunk? Ott legalabb nem folytjak meg a kreativitast a kiadok. Vagy jobb a nyugati sablon fejlesztes? Minden egy kaptafa. Szamomra lassan haldoklik ez a vilag. A psicho horror legnagyobbjai!
Az psycho akart lenni, csak egy kisse kapkodtam, nehogy ki fagyjon mar megint ez a vacak amivel irok.mosolygó smiley

válasz erre

gymtonic74

13 éve, 6 hónapja és 27 napja

Vendég írta:
Azért igen jó címek érkeznek Japánból. Pl a Final Fantasy is... Nem tudom miért kell fikázni, jó cuccokat csinálnak.
Veled ertek egyet! A tobbiek nem ismerik ezt a vilagot. Szabad utat a fantazianak! Nem csak CoD-bol, meg Battlefield-bol all a jatek ipar.

válasz erre

gymtonic74

13 éve, 6 hónapja és 27 napja

Miert felunk meg mindig attol ami masmilyen, mint amit megszoktunk? Ott legalabb nem folytjak meg a kreativitast a kiadok. Vagy jobb a nyugati sablon fejlesztes? Minden egy kaptafa. Szamomra lassan haldoklik ez a vilag. A psicho horror legnagyobbjai!

válasz erre

Vendég

13 éve, 6 hónapja és 27 napja

Azért igen jó címek érkeznek Japánból. Pl a Final Fantasy is... Nem tudom miért kell fikázni, jó cuccokat csinálnak.

válasz erre

Vendég

13 éve, 6 hónapja és 27 napja

Lehet hogy készülnek jó játékok japánban de nem sok / vagy nem hallunk róla. De addig ne csodálkozzanak amíg a játékokban igénytelen nagy fejű kék-hajú anime figurák vannak és a sztori annyi hogy megöllek a kardommal ami háromszor nagyobb nálam és különben is kamehámehááá!

válasz erre
12a(z) 2 -ből
 

kapcsolódó hírek, cikkek

Nincsenek kapcsolódó cikkek.

 
legutóbbi hozzászólások
 
Botyi profiljamarco profilja