Az ötlet, miszerint kizárólag játékra használjuk a konzolt, már rég a múlté. A vásárlóknak egy többfunkciós készülékre van szükségük, amely a játszás mellett alternatívákat is kínál a szórakoztatásra. Penello nyilatkozatán természetesen nem kell meglepődnünk, a vezér érdeke ugyanis nyilván az, hogy minél több fogyjon a Microsoft next-gen konzoljából, amelyet a beharangozása óta többcélú multimédiás eszközként hirdetnek a hagyományos konzol megnevezés helyett.
Hogy ez mégis mennyire jött be a vásárlónak? Nos, a Microsoft legfrissebb felmérése szerint - amely nyilván azokra vonatkozik akik számára elérhetőek ezek a szolgáltatások - a felhasználók ezidáig több millió órát töltöttek televíziós műsorok nézésével, és még ennél is több időt áldoztak egyéb alkalmazások használatára. Ez a felmérés alátámasztani látszik a cég korábbi elemzését, miszerint az előző generációs konzol felhasználói több időt töltöttek az Xbox Live alkalmazásaival, mint amennyit a játékok multiplayer komponensére szántak.