A világsikerű franchise negyedik része összes eddigi felmenőjénél hűebben viseltetik neve iránt, tekintettel, hogy egy halkszavú - ám annál nagyobb visszhangot verő - bejelentésen és az itt látható logón kívül szinte semmi kézzelfoghatót nem kaptunk az áldott tehetségű készítőktől, noha a kőrözést már 2009-ben kiadták. Ma, több mint 2 évvel később azonban újabb infók láttak napvilágot, mégpedig egyenest a játék egyik dizájnerének "kezéből".
Ruben Farrus önéletrajza az, ami némi rálátást enged arra, mire is számíthatunk, ha egyszer kézbe vesszük a két éve félhomályban sompolygó Thi4f-et. Íme:
Gyártás előtti koncepciók fejlesztése teljes egészében megtervezett rendszerekhez (jutalmak ütemezése, üzletek, escape gate-ek, publikus területek, stb.)
A játék hub-jának melléktartalmainak tervezése: tevékenységek, enticer-ek, célok, jutalmak
Az "extrém szituációk" tervezési irányelveinek kialakítása; szkriptelt szekvenciák megváltoztatott vezérléssel, kamera és/vagy gameplay szabályok."