Carsten Myhill elsődlegesen a hajófejlesztéssel kapcsolatban emelt ki néhány érdekességet, ami elmondása szerint igencsak fontos lesz majd a játékban, mondhatni ez lesz az előrejutás záloga is, lévén több olyan kikötő található a hatalmas Karibi-térségben, ahol első ízben az elképesztő erejű ellenállás miatt nem tudunk majd kikötni.
Első ízben tehát szükségünk lesz arra, hogy a főküldetések mellett mellékes feladatokat is vállaljunk, valamint kincseket keressünk és fosztogassunk, hogy minél több pénzhez jussunk, amiből páncélt, újabb ágyukat és erősebb hajótestet tudunk vásárolni bárkánkhoz, így lassan bevehetővé válnak az első ízben még legyűrhetetlen kihívást nyújtó kikötők is.
Érdekesség, hogy bár Carsten szerint az alkotás játéktere az első betöltéskor teljes egészében bejárható lesz, ugyanakkor a fentiek értelmében mégsem vár ránk olyan nagy szabadság, mint azt korábban beharangozták. Szerintetek ez baj, vagy jó, ha néha egy nyitott világú akciójátékban is megfogják az ember kezét?