A kínai vállalatnak most egy másik piacon sikerült egy szintén nagy nevet, az LG-t leszorítani, igaz jelenleg a dobogó harmadik fokáért ment a csata, de ha így halad a gyártó, akkor a többiek is kezdhetnek félni.
Amikor egy androidos készülék szolgáltatja a beszédtémát, akkor Európában és Amerikában a többség valamilyen Samsung, Sony, HTC, LG vagy akár a Motorola készülékre gondol, ám Kínában és a környező országaiban a Lenovo neve sok felhasználónál hamarabb kerül elő. Főként a keleti piacnak köszönheti előretörését a gyártó, melyhez persze szükségesek a megfelelő készülékek is.
A Gartner szerint a vállalat közel 13 millió készüléket szállított le a Q3-ban, mellyel korábbi 4,1 százalékos részesedését 5,1-re növelte. Ezzel az értékkel férkőzött fel a dobogóra, melynek tetején a Samsung csücsül a maga 32,1 százalékával, őt pedig az Apple követi 12,1 százalékkal. Az elemzésből kiderült az is, hogy az Android még mindig szárnyal, hiszen 81 százalék feletti részesedéssel bír az okostelefonok piacán, míg az iOS csak 12 százalék körül mozog. Őket követi valamivel 4 százalék alatt a Windows Phone, majd az 5 százalék fölötti értékről 2 alá zuhanó BlackBerry következik.
Természetesen több statisztikákkal foglalkozó cég tevékenykedik, melyek nem mindig ugyan azokat az értékeket hozzák ki a végén, ám a piac helyzetét azért meg lehet ismerni a Gartner adatai alapján.