Bár mint azt a fejlesztő csapat is mondta, az Alan Wake PC-s indulása kissé nyögvenyelős volt, végeredményben mégis szerencsés húzásnak bizonyult a terjeszkedés. Hisz nem elég, hogy a PC-verzió 48 óra leforgása alatt behozta a fejlesztése ölt pénzösszeget, de általa már a 2 milliós eladást is megérte a franchise.
A figyelemreméltó szám ugyan az Xbox 360 és PC platformok között oszlik meg, ám Oskari Häkkinen meglátása szerint így már igazi sikerként könyvelhetik el a címet.
Az Alan Wake egyfajta klasszikus, ha úgy tetszik... Az emberek, akik játszottak vele és élvezték a történetet kényszert éreztek arra, hogy elmondják a barátaiknak és más gamereknek, hogy muszáj próbát tenniük ezzel az élménnyel, hogy játszaniuk kell vele.
Häkkinent olyannyira fellelkesítették a szemrevaló számok, hogy mikor megkérdezték tőle, véleménye szerint van-e jövője a franchise-nak, a fejlesztési vezető ekképp felelt:
A Max Payne után szó szerint felszívódhattunk volna, az egész csapat, hogy a tengerparton süttessük a hasunk és koktélozgassunk. Nem titok, hogy a Max Payne franchise 45 millió dollárt hozott a konyhára. Ez egy roppant ígéretes helyzetet teremtett nekünk, ugyanakkor a szívünk a videojátékok készítéséért repes, nem a koktélozásért és a tengerparti sütkérezésekért.
A március elején megjelent PC-s Alan Wake-ről ITT olvashattok egy jóféle tesztet.