Az árkád üzletág gyakorlatilag halott, úgy Amerikában, mint Európában. Ennek legfőbb oka rém egyszerűen definiálható. A mai otthoni konzolok minden igényt kielégítenek, így semmi sem motiválja az embereket arra, hogy zsetonokkal és pénzérmékkel bombázzák az árkád kabinetek perselyeit.
Makoto Osaki meglátása szerint ez Japánban teljes mértékben másképp van. Rengeteg árkád masinájuk van a busz, illetve vasúti végállomásokon, így a munkába tartó, vagy onnan hazatérő emberek nagy része kénytelen átsétálni közöttük, ezért a forgalom továbbra is magas. Az AM2 csapat a SEGA legnagyobb árkád játékokkal foglalkozó divíziója, rengeteg klasszikussal a hátuk mögött, mint például a legnagyobb Tekken rivális, a kiváló Virtua Fighter sorozat.
Az árkád termekbe járás egy életforma volt, nem is kimondottan a játékokért látogatták az emberek, hanem azért a sajátos légkörért, amelyet máshol nem kaphatunk meg ilyen formában. Ebből az egyre inkább elkényelmesedő európai, valamint amerikai játékosok nem kértek és szép lassan a csődbe engedték csusszanni az üzletágat. Hatalmas kár érte, hiszen így ritkábban teremtenek a gamer-ek személyes kontaktusokat egymással.
Bővebben az interjúban elhangzó dolgokról ITT olvashatsz.