Elmagyarázta, hogy a jelenleg is zajló világjárványból eredő bonyodalmak majdnem fél évvel késleltették a játék fejlesztését. Érdekes módon néhány hónappal ezelőtt azt állították, hogy a Final Fantasy 16 fő forgatókönyvének fejlesztése már majdnem befejeződött, és a mellékküldetések is jelentős előrehaladást értek el.
Yoshida kifejtette, hogy a Final Fantasy 16 fejlesztőcsapata kénytelen volt otthonról dolgozni, ami akadályozta a kommunikációt, és ez problémákat állított a csapat elé. A tervek szerint legközelebb majd csak jövő tavasszal hallunk az alkotásról.
Yoshida szerint azonban a 2021-es év nagy részét a probléma megoldásával töltötték, így a Final Fantasy XVI fejlesztőcsapata az új év felé haladva a feladatra koncentrálhat. Yoshida szerint az elsődleges céljuk most az, hogy a lehető legtöbbet foglalkozzana a játékkal.
A message from Final Fantasy XVI producer Naoki Yoshida. #FF16 #FFXVI pic.twitter.com/qtfJUUp6LA
— Final Fantasy XVI (@finalfantasyxvi) December 27, 2021