A szám szerinti 12.-ik inkarnáció első ízben a korábban említett AOU 2008-on mutatkozik be, igaz, egyelőre csak videó formájában teszi tiszteletét a közönség előtt. Ez az epizód rendelkezik eddig a lehosszabb fejlesztésre szánt idővel, ami nem is meglepő, hisz az alapoktól kezdve építik újjá az anyagot.
A játktörténelem egyik legvitatottab kérdése, hogy melyik árkád kiválóság viselje a koronát. A Capcom Street Fighter-e, vagy az SNK King Of Fighters-e. Dante Barátom ennek hamar pontot tenne a végére, de a kérdés messze nem ilyen egyszerű. Mindkét brand-nek vitathatatlan erényei vannak a másikkal szemben. A 16.-ától megnyíló AOU 2008 rendezvényen végre megmutatja magát az alapkövétől újragondolt King Of Fighters következő epizódja, a szám szerinti 12.
Első köreben a Taito's Type X? árkád berendezésen ölt végleges alakot az SNK Playmore JP produktuma, ezt követi majd a PlayStation 3-as verzió 2009-ben és a készítők egy Xbox 360-as port elkészítésétől sem zárkóznak el, melyet szintén a jövő esztendőre időzítenének. Az árkád kivetülést június-július környékétől érdemes keresni majd a (japán) játéktermekben. Az SNK Playmore JP eddig ezt az epizódot kalapálta a legtovább, ami azért sem meglepő, mert teljesen új technikai alapokra helyezik a játékot. Egy friss engine fog dübörögni a stuff alatt és az egész banda sprite megjelenítését is alaposan átdolgozzák, remélhetőleg immáron HD-ben prezentálva.
A japánban rendezett AOU 2008 után remélhetőleg okosabbak leszünk.