A tavalyi év végi holiday szezonban rekord mennyiségű PlayStation 3 fogyott, ami mindenképpen komoly eredmény, tekintve, hogy két riválisa jóval olcsóbban és gazdagabb játékfelhozatallal kínálta új generációs konzoljait.
Körülbelül 1.2 millió darab PlayStation 3 lett leszállítva az európai üzletekbe, az említett holiday szezon 5 hetében, amely időszak december 31.-ével zárult. Kaz Hirai szerint a siker elérésében nagy szerepe volt a PlayStation 3-ra bemutatott játékfelhozatalnak és persze a nem rég bevezetett, alacsonyabb árszabású 40GB-os konzoloknak. Az új stratégia tehát beváltotta a hozzá fűzött reményeket.
Kazuo Hirai közelebb került céljához, mely 11 millió PlayStation 3 értékesítését irányozza elő idén márciusig globális szinten, összeladásban. Erre minden esélye megvan, hisz az idei év kezdet nagyon erős felhozatallal büszkélkedhet szoftverfronton és ez csak tovább erősödik márciusig. Jön a várva-várt Metal Gear Solid 4, mint PlayStation 3 exkluzív, majd a Grand Theft Auto IV, ami ugyan érkezik Xbox 360-ra is, de a Sony konzoljainak eladásait is komolyan megdobhatja.
A Sony-nak a hatalmas indulási veszteségek után most a legfőbb célja, hogy mielőbb csökkentse azokat. A deficittel értékesített gépek gyártási költségeinek csökkentése nagyon fontos szerepet játszik az idei évben. Akárhonnan is nézzük, a Sony sokkal jobb pozícióba kerülhet márciusig, mint egy évvel ezelőtt.