Korábban is készültek már hasonló felmérések, azonban a FR szerint a mostani a legalaposabb: közel 69 ezer embert kérdeztek meg Kanadában és az Egyesült Államokban. A kutatók három csoportra osztották a válaszadókat: optimistákra, pesszimistákra, illetve "nomád hálózati felhasználókra".
Ez utóbbi csoport tagjai, akik laptopot használnak és legalább öt éve rendelkeznek szélessávú internetes kapcsolattal, alig 10,8 órát néznek televíziót egy héten, szemben a szélessávon internetezők 12, a betárcsázósak 12,5, illetve az internetet nem használók 14 órás átlagával. Az 51%-ot képviselő pesszimisták általában többet tévéznek társaiknál, míg az optimista 49%-os kisebbség náluk nagyobb előszeretettel játszik videojátékokat, tölt le médiafájlokat, oszt meg tartalmakat online, illetve olvas blogokat. A szélessávú internet negatív hatása a televíziónézésre különösen akkor válik komollyá, ha figyelembe vesszük, hogy a piackutató 71,4 millió amerikai szélessávú felhasználóval számol 2010-re, szemben a 10 évvel korábbi alig 2,6 millióval. Érdekes, hogy az internetezés terjedése nem befolyásolja a rádió és a videojátékok népszerűségét.
A tanulmány másik fontos konklúziója az, hogy a szórakoztatóelektronikai eszközök minden korábbinál nagyobb mértékben hódítottak tavaly, és ez a folyamat tovább folytatódik majd a közeljövőben. 2010-ig a digitális videofelvevők száma a mostani 6,2 millióról 42,7 millióra, a DVD-felvevőké 12,1 millióról 56 millióra, a DVD-lejátszóké 76,2 millióról 102,9 millióra, az mp3-lejátszóké 10,8 millióról 40,1 millióra, a videojáték-konzoloké pedig 40,1 millióról 48,8 millióra nő az Egyesült Államokban.