Világháborút. Ez a tendencia megmarad a következő részben is, amelyről tulajdonképen a GC 08-on rántották le a leplet, azonban most új információkat kaptunk a játékról. Ha szeretnél teljes képet kapni, mégis mennyire vér-stratégia ez a játék, akkor képzeld el mondjuk a Europe Universalis-t második világháborús környezetben és az összkép szinte teljes.
A Hearts Of Iron harmadik része, azonban most minden eddigi határt megdönt és hihetetlen mértékű számokat dönget, az újítások terén. Kezdjük mindjárt azzal, hogy egy több mint tízezer tartományra felosztott térképet kapunk majd, amin szabadon garázdálkodhatunk és átírhatjuk a világháború eseményeit. Hála az előző részekhez képest tovább fejlesztett mesterséges intelligenciának, ez nem lesz annyira egyszerű, a fejlesztők szerint hónapokat el lehet tölteni a játékban unatkozás nélkül. Hogy ezt pontosan mire értik nem tudom, de az biztos, hogy csak egy rétegnek szól, mert mindenki szerintem nem bírja idegekkel hosszú hosszú órákig ugyanazt a térképet bámulni. Tisztelet a kivételnek.
A tervek szerint a világháború eseményeibe bárhol belecsöppenhetünk majd, ahogyan ezt már láthattuk a Europe Universalisban. A fejlesztők szeretnék a háború első napjaitól az utolsóig feldolgozni az eseményeket és a játékos kezébe adni, hogy mennyire szeretné történelem-hűen végigjátszani a gamet. Ha netán valaki Magyarországot szeretné világuralomra juttatni, akár még azt is megtehetné. Azonban míg ez a valóságban lehetetlen, úgy a játékban sem lesz egyszerű feladat. A fejlesztőknek sikerült az egész diplomáciai rendszert is alapjában átformálni, amiről egyenlőre csak annyit tudunk, hogy a pénz kerül a középpontba.
A nem éppen casual játékosoknak való valós idejű stratégia előreláthatólag 2009 harmadik negyedévében fog napvilágot látni, addig van idő tökéletesre csiszolni a játékot és még több újdonságot beletenni. Kíváncsian várjuk mit tudnak kihozni még a témából, az eddigiek biztatóak.