A Reach a leírtak alapján kifejezetten jónak ígérkezik; egy intenzív kampány során eddig még nem tapasztalt, gigantikus csatákban vehetünk részt, továbbá rengeteg Spartan is feltűnik a színen, akik egyéni speciális tulajdonságokkal és karakterisztikával rendelkeznek. Ez utóbbi talán egy jel arra, hogy a multiplayer játékmódban használhatunk különleges képességeket, de mérget azért nem vennénk rá, inkább kiderítjük hamarosan a Reach multiplayer bétája során.
A multiplayer bétára nem is kell olyan sokat várni, a Bungie ugyanis az X10 keretein belül árulta el, hogy május harmadikán indul az online csetepaté. Azok, akik megvették anno a Halo 3: ODST-t, mind meghívást kaptak a többjátékos bétára, így a Microsoft elképzelése alapján ez a rövid ízelítő lesz minden idők legnépszerűbb online demója. A Reach-ben szerencsére megannyi, a Halo 3-ban jól működő funkció is visszatér. A pályák átszerkesztésére használt Forge, a videók készítésére alkalmas Theater, a négyjátékos kooperatív kampány és az osztott képernyős játék mellett megannyi érdekes újdonság is várja majd a játékosokat, de ez utóbbiak részletezésébe a Bungie nem kezdett bele. Türelmetlenül várjuk az űreposz következő részét, amely idén ősszel landol a boltokban.