Az óriási szabadon bejárható területet ígérő H1Z1 esetében John Smedley megerősítette, hogy alkotásuk különbözik a legtöbb túlélőjátéktól, így például sem skillek, sem fejlődési rendszer nem vár benne ránk, csak az óriási szabadság.
Ennek köszönhetően csapódhatunk egy kóborló bandához, de le is telepedhetünk egy farmon, foglalkozhatunk a fertőzöttek megtizedelésével, de nekiláthatunk a bázisépítésnek és az erőforrások gyűjtésének is, miközben a hagyományos fegyverek mellett robbanószereket és Molotov koktélokat is felhasználhatunk, de természetesen járműveket is vezethetünk majd.
A H1Z1 egy ingyenes MMO lesz, amit a ForgeLight grafikus motor hajt meg, ám állítólagos ingyenességét beárnyékolja a háttérben meghúzódó mikrotranzakció, ami mellett már most biztosíthatunk magunknak egy korai hozzáférésre feljogosító kódot, méghozzá 20 dollár ellenében.