Gyorsabb zombik érkeznek Linuxra

2012. augusztus 03.
1.7551
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
RED profilja, adatai
RED
A Game Channel hasábjain korábban már hírül adtuk, miszerint a Valve csapata elhatározta, hogy a népszerű Steam rendszerüknek elkészítik a linuxos változatát, ráadásul az sem titok többé, hogy a gamer felhasználók első körben a Left 4 Dead 2 játékot köszönthetik az ingyenes operációs rendszeren.

A Valve az ígéretéhez híven gőzerővel munkálkodik a kitűzött cél elérése érdekében, aminek első gyümölcsét az elmúlt napok folyamán egy blog formájában meg is osztották.

A Valve Linux team első lépésként egy high-end konfiguráción vizsgálta meg a Left 4 Dead 2 futását, ami az alábbi főbb hardver és szoftver komponensekből lett összeállítva:

Hardver:
Intel Core i7 3930K központi feldolgozó.
nVidia GeForce GTX 680-as grafikus vezérlő.
32 GB rendszermemória.

Szoftver:
64 bites Microsoft Windows 7 Service Pack 1.
Left 4 Dead 2.
32 bites Ubuntu 12.04.

A csapat belső tesztsorozata szerint a szóban forgó játék Windows 7 alatt, Direct3D illesztőprogramokkal 270,6 FPS értéket produkált, ami a tesztkonfigurációt figyelembe véve nem meglepő eredmény.

Az illetékesek ezek után az Ubuntu 12.04 32 bites variánsát fogták munkára (a 64 bites rendszer tesztjei később várhatóak), természetesen ugyanazon a PC-n, de ebben az esetben a játék változtatások nélkül mindössze 6 FPS-en teljesített.

A Valve Linux team ezek után alapos optimalizációba kezdett, amivel a Left 4 Dead 2 lényegében fel lett készítve a Linux rendszermaggal való együttműködésre, emellett OpenGL, illetve grafikus driver módosításokkal vértezték fel. A csapat fáradozásának meg is lett a jutalma, ugyanis a blog szerint a változtatások hatására a játék immár 315 FPS-t produkált, ami durván 14 százalékos gyorsulást jelent a Windows 7 alatt futtatott teszthez képest.

További jó hír, hogy a Valve fejlesztői csapatmunkába fogtak az Advanced Micro Devices, az nVidia, valamint az Intel mérnökeivel, hogy további gyorsulást érjenek el az érintett grafikus illesztőprogramokkal. Az elvégzett tesztekkel kapcsolatban a blog a következőt nyilatkozta:

A kísérlet felvetett egy kérdést: hogy lehet az, hogy a játékunk OpenGL verziója gyorsabban fut, mint Windows 7 alatt Direct3D-vel?
5 hozzászólás

likvidál gyula

12 éve, 8 hónapja és 20 napja

...megjeleno/megjelent stuffok 1%-a kijott mar ra.
na igy

válasz erre

likvidál gyula

12 éve, 8 hónapja és 20 napja

Ja tenyleg megeri majd linuxon jatszani a tobb ezer megjeleno/megjelent stuff az 1%-a kijott mar ra.
Huuuu
röhögő smiley
Lehet felhasznaloi progik tekineteteben nem sok kulonbseg van.
De azert ne beszeljunk marhasagokat röhögő smiley

válasz erre

Vendég

12 éve, 8 hónapja és 20 napja

Várható volt!mosolygó smiley

válasz erre

marco

12 éve, 8 hónapja és 20 napja

Ez várható volt. A natív Linux szoftverek mindig ronggyá verték a Wines verziókat.

válasz erre

rDAVE

12 éve, 8 hónapja és 20 napja

A végén jobban megéri játszani is Linuxon. röhögő smiley Mondjuk nekem már nem sok hasznom van abból, hogy Windows-t használok, gépen csak ritkán játszom egy kicsit age of empires 2-vel és ennyi.
Tegnap le is szedtem a Pear Linuxot azzal a szándékkal, hogy majd feltegyem. mosolygó smiley

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja