A Valve az ígéretéhez híven gőzerővel munkálkodik a kitűzött cél elérése érdekében, aminek első gyümölcsét az elmúlt napok folyamán egy blog formájában meg is osztották.
A Valve Linux team első lépésként egy high-end konfiguráción vizsgálta meg a Left 4 Dead 2 futását, ami az alábbi főbb hardver és szoftver komponensekből lett összeállítva:
Hardver:
Intel Core i7 3930K központi feldolgozó.
nVidia GeForce GTX 680-as grafikus vezérlő.
32 GB rendszermemória.
Szoftver:
64 bites Microsoft Windows 7 Service Pack 1.
Left 4 Dead 2.
32 bites Ubuntu 12.04.
A csapat belső tesztsorozata szerint a szóban forgó játék Windows 7 alatt, Direct3D illesztőprogramokkal 270,6 FPS értéket produkált, ami a tesztkonfigurációt figyelembe véve nem meglepő eredmény.
Az illetékesek ezek után az Ubuntu 12.04 32 bites variánsát fogták munkára (a 64 bites rendszer tesztjei később várhatóak), természetesen ugyanazon a PC-n, de ebben az esetben a játék változtatások nélkül mindössze 6 FPS-en teljesített.
A Valve Linux team ezek után alapos optimalizációba kezdett, amivel a Left 4 Dead 2 lényegében fel lett készítve a Linux rendszermaggal való együttműködésre, emellett OpenGL, illetve grafikus driver módosításokkal vértezték fel. A csapat fáradozásának meg is lett a jutalma, ugyanis a blog szerint a változtatások hatására a játék immár 315 FPS-t produkált, ami durván 14 százalékos gyorsulást jelent a Windows 7 alatt futtatott teszthez képest.
További jó hír, hogy a Valve fejlesztői csapatmunkába fogtak az Advanced Micro Devices, az nVidia, valamint az Intel mérnökeivel, hogy további gyorsulást érjenek el az érintett grafikus illesztőprogramokkal. Az elvégzett tesztekkel kapcsolatban a blog a következőt nyilatkozta: