Az Epic Games olyan stratégiával él, ami egyszerre inspirálja a különböző cégeket, miközben elegánsan felvághatnak.
Rod Fergusson, a Gears of War 3 executive producere mintegy párbaj elébe állítja a Microsoftot és a Sony-t: természetesen egymással kell megmérkőzniük.
"Demónk interpretálása [a GDC-n] mintegy kihívásként állott a hardwer-gyártók elébe: "Ez az, amit elvárunk az újgenerációs játékoktól!" - mondta Fergusson, utalva a nemrégiben a GDC-n közzétett Unreal Engine 3 bemutatójával kapcsolatban.
"Ez az, ahol szerintünk a játékoknak tartaniuk kéne, s a jövőbe tekintve nem látunk esélyt rá, hogy ezt konzolokon érjük el, tehát jobb lesz, ha felzárkóztok, hacsak nem akarjátok, hogy a PC uralja a videojátékok birodalmát."
"A konzolok igencsak megerőltethetnék magukat."
"Képzeljék el a Gears-t ilyen meghökkentően realisztikussággal. Elképesztő lenne. (...) Szerintem ez a szintű részletesség, mélység és 'post-processing' nagyon ott van. Remek volna ezt a Gears-hez felhasználni."