Egyes klasszikus kiadók követik a példáját és online programokat kreálnak a közösségi oldalak számára. Claudia Zettel elmondja az álláspontját, hogy miért is olyan sikeres a Zygna kiadó az egyszerű böngészőjátékok megjelentetésével: "Az egyik legkézenfekvőbb példa a sikeres szociális szoftverekre a Zyngas Farmville, amely több mint 78 millió aktív felhasználóval rendelkezik és ezt az adatot az angol nyelvű Wall Street Journal online magazin is megerősítette. Minden tény azt támasztja alá, hogy online közösségi programokat készíteni jövedelmező üzlet. A népszerű Zygna kiadó állítólag múlt héten olyan részvényeket adott el, melyeknek az értékét körülbelül 4.6 milliárd dollárra becsülik."
A Zygna kiadó alkalmazottjainak a száma 2009 januárja óta (800-an dolgoztak a cégnél) megnégyszereződött. Nem is csoda, hogy az említett kiadónak az Electronic Arts alkotásai jelentik a konkurenciát, mely átvette tőle a PlayFish terméket, hogy részt vehessen a közösségi játékok sikerében. A THQ Ltd. is három új szoftver kiadását tervezi idén a Facebookra, hogy versenyben maradhasson a többi kiadóval. A Sony Entertaintment is beismerte, hogy a jövő "játékai" a közösségi alkotások lesznek és ezt igazolja az új terméke is, mely a The Agency: Covert Ops nevet kapta. Az internetes matériákon keresztül a játékosoknak lehetőségük nyílik arra, hogy hálózaton keresztül más felhasználókkal is versenyezhessenek.