Noha a belső nézetes akciójátékok ideje még nem járt le, az EA előszeretettel beszél úgy konkurenciájának reménységéről, a Call of Duty-ról, mint egy letűnőben lévő címről. Mint azt láthatjuk, a Battlefield-ért felelős vállalat újabban nem retten vissza az agresszív és nyílt verbális támadásoktól sem: állításuk szerint a COD "veleje már rohad". Az Activision véleménye szerint ez a fajta gyermekded hozzáállás csak "árt az iparnak" - és ebben van is valami.
A Black Ops a vállalat eddigi legyümölcsözőbb alkotása; ennek ellenére kétség sem fér hozzá, hogy az FPS műfaj apránként alábukik eddigi sikereinek. Az EA azonban még ennél is messzemenőbb következtetéseket vont le ősi ellenfelével, az Activision-nel kapcsolatban. Szerintük a Call of Duty címnek leáldozóban van, és becsléseik szerint alig több mint 2-3 éve van hátra.
Eric Hirshberg, az Activision CEO-ja erre azzal reagált a gamescom-on, hogy ez cseppet sem használ az iparnak, és véleménye szerint a Battlefield, valamint a Call of Duty további sikereket érhet el.
"Üdvözöllek a Nagyok ligájában, Eric" - felelte erre Jeff Brown, az EA vállalati kommunikációs embere. - "Tudom, hogy új vagy a szakmában, de valaki igazán elárulhatta volna neked, hogy ez egy verseny-iparág."
"Minden okod megvan az idegeskedésre. A tavalyi évben az Activision 90%-os része volt a lövöldözős kategóriában. Idén a Battlefield 3 60 vagy 70%-ig passzíroz le titeket. Ilyen aránnyal 2-3 éven belül kiestek a kategóriából. Ha nem hisztek nekem, menjetek be az első boltba és próbáljatok meg venni egy Guitar Hero-t vagy egy Tony Hawk-ot."