Rich Briggs elmondása alapján a Dead Space 2 ugyanis helyenként annyira ijesztő lesz, hogy az ember bizony akaratlanul is összepiszkolhatja azt a bizonyos gatyát. Ezt persze sok horrorjátéknál hallhattuk már, de aki játszott az első résszel, az pontosan tudja, hogy helyenként igencsak megijesztettek minket a fejlesztők, s állandó félelem alakult ki a játék során. Ez utóbbi azonban megváltozik a második részben.
"Az első rész 100 százalékig félelmetes volt"- mondta el véleményét Briggs. "Végeztünk egy kis kutatómunkát, és abból kiderült, hogy a játékosok nagy része annyira félt, hogy a játékban található hangfelvételeket meg se hallgatták, nehogy közben rájuk ugorjon valami. Ez pedig nem jó, a játékmenetnek nem szabad a történet rovására mennie. Ezért a második részben lesznek olyan helyzetek, amikor felszusszanhatunk, és átgondolhatjuk a dolgokat. Isaac ráadásul már találkozott ezekkel a lényekkel, így sokkal jobban fog teljesíteni harc közben. Ez azért nem jelenti azt, hogy nem lesz félelmetes a Dead Space 2; még mindig egy vérbeli horrorjátékot fejlesztünk." A Dead Space 2 elvileg 2011-ben jelenik meg, szinte az összes létező platformra.