A redmondiak egy térben is érzékelni képes kamerával próbálkoznak, amely rendkívüli pontossággal követi le a játékosok mozdulatait, erre számos példát demózgattak, többek között egy versenyjátékot, egy képzeletbeli kormányt markolt az éppen gémelő delikvens és a levegőben mozdulataival segítette irányban tartani a képernyőn száguldozó vasat.
A Codemasters szerint teljes mértékben elképzelhetetlen, hogy valaha is átvegye az irányító nélküli kontroller a core versenyjátékok vezérlésének szerepét. Ralph Fulton úgy gondolja, hogy a játékosok elvárják a fizikai kapcsolatot a játékvezérlővel az olyan anyagokanál, amilyeneket például ők is fejlesztenek, gondolunk itt példának okáért a GRID-re, és a DIRT-re. A pontosság szintén megkívánja egy "valódi" kormánykerék, vagy egy analóg karokkal felvértezett irányítópad meglétét, ezért a Project Natal-t maximum egy hasznos, vagy inkább jópofa kiegészítőnek használhatják fel a jövőben a versenyjátékaikhoz, mesélte a Codemasters ismert arca.