Ha valahol, akkor a Nintendo-nál minden bizonnyal nem fogadták osztatlan lelkesedéssel Hauser kirohanását, amely a casual kategóriájú játékokat találta meg. Tudni illik, a Rockstar-nak kifejezetten nem ez a kategória jelenti a célközönségét, a GTA IV megjelenése után pedig az úriember nyilván úgy gondolta, hogy lehet nagyképűnek lenni, és becsmérelni a tőlük élesen elhatárolható kategóriát.
Bár tudtunkkal sem a Nintendo, sem más nem reagált erre a megnyilvánulásra, legalábbis a sajtó útján biztosan nem, azonban nyilván sokan nem tették zsebre ezt a beszólást. Ha valahol, hát a Nintendo-nál meg különösen nem arathatott közönségsikert Mr. Houser, mivel tudvalevő, hogy a japán gyártó leginkább ezt a kategóriát preferálja.
Ha egyáltalán beszélhetünk a casual gaming-ről úgy, mint kategóriáról. Ugyanis mint az kiderült, Nintendo-ék nem szeretik ezt a kifejezést, vagy inkább nem vesznek tudomást róla. Erről tanúskodik azon interjú, amely Laurent Fischer-el, a Nintendo európai marketing igazgatójával készült a minap.
Szerinte ugyanis nem szerencsés ilyen különbséget tenni a videójátékok között, és sztereotip gondolkodásmódra utal e konzolra készült játékok megbélyegzése.
Valóban. Gyakorlatilag értelmét vesztette az ilyen módon való kategorizálás, ma már talán szerencsésebb lenne a játékosok által támasztott igényekről beszélni, mintsem megcímkézni minden egyes videójátékot.
Kapcsolódó:
Dan Houser: Fuck casual gaming