Az alkotásban egy démonoktól megszállt zsoldost irányíthatunk, aki a Fable-sorozatban megismert rendszerhez hasonlóan egyensúlyozik a jó és a rossz oldal között, hiszen a kampány során óriási lesz a kísértés a démoni erők és energiák felvételéhez, azonban a cél sokkal nemesebb lesz, ha megmaradunk majd a jó úton.
A Spiders Studio egyébiránt egy sötét fantasy világot ígért a Bound by Flame mellé, ami mellett intenzív, tűzmágiával megtoldott valós idejű harcok, ijesztő szörnyetegek, fejlődési rendszer, háromféle képességfa és crafolási lehetőség is társulni fog.
Habár azt nem tudjuk, hogy nyitott világú játékmenet vár-e majd ránk, vagy be kell érnünk a linearitással, de abban már biztosak lehetünk, hogy minden tettünk és döntésünk mellett az is hatással lesz a világ alakulására, hogy karakterünk mennyire áll át a démoni oldalra.
A Bound by Flame premierje 2013 végén valószínű, méghozzá PC-re, PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra is.