A jól ismert újságíró, Jason Schreier a Bloombergnek készített interjújában Joseph Statennel, a Halo Infinite jelenlegi vezetőfejlesztőjével beszélgetett arról, hogy milyen állapotok uralkodtak a fejlesztés során. Az eredeti három Halo-játék írójának elmondása alapján a fejlesztés rettenetesen nehézkesen ment.
A 343 Industries által használt fejlesztői eszköztárat, a Fabert állítólag borzasztóan nehezen lehetett alkalmazni, sőt a lecserélésén is gondolkoztak. Részben emiatt pedig még 2019-ben az addigi munkájuk 2/3-a a szemétben végezte. Emiatt az ambíciók is igencsak lezuhantak, eredetileg ugyanis egy The Legend of Zelda: Breath of the Wild kaliberű nyílt világban gondolkodtak, azonban emiatt jócskán csökkenteni kellett a játék ezen tartalmi részét.
Valamint az sem segített, hogy teljes állásban dolgozó fejlesztő csak nagyon kevés dolgozott ez idő alatt, a legtöbb alkalmazottat ugyanis csak másfél évre vették fel, emiatt a fejlesztés közben folyamatosan tűntek el a kiváló szakemberek, ami a kreatív folyamatokat is jelentősen beárnyékolta. Ezek után nem is csoda, hogy a belső Xbox-os csapatok közül többen is ráálltak a Halo Infinite-re, ilyen volt többek között a The Coalition is.