Miért kellene végre búcsút intenünk a sablonos és sztereotip karaktereknek? Nos, ez egyfelől rendkívül unalmas, másfelől pedig a lehető leglustább megoldás a fejlesztők részéről - adott hangot véleményének Manveer Heir, az új Mass Effect vezető játékmenet dizájnere.
Heir szerint manapság alig van olyan játék, amelyben kidolgozott karakterekkel és jól felépített történettel találkozhatunk, helyette a már jól bevált, unalmas sablonok köszönnek vissza újra meg újra.
Számomra a sablonos karakterek egyet jelentenek az iparág stagnálásával.
A játékipar hihetetlen gyors fejlődése az oka annak, hogy időnként becsúszik egy-két hiba - állítja Hier - ez azonban nem jelenti azt, hogy a fejlesztőknek fel kellene adniuk a próbálkozást. Hier visszautasította azt az ötletet is, hogy a realitás nevében kizárólag átlagos hősöket kellene szerepeltetni:
Ha releváns játékot akarunk letenni az asztalra, ha sikeresek akarunk lenni, ha nem akarjuk elveszíteni a rajongókat, akkor a realizmust felelősségteljesen kell használnunk, nem alapértelmezettként.