Bevált a Radiohead zeneterjesztési modellje

2007. november 08.
1.5651
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Hírblock profilja, adatai
Hírblock
A zenekar rajongóira bízta, mekkora összegért töltik le új lemezüket, a Wall Street-i elemzők szerint ez újabb csapás az évek óta egyre komolyabb gondokkal küzdő lemeziparra.

A Radiohead, miután lejárt lemezszerződése, új albumát In Rainbows címmel újszer üzleti modell keretén belül tette elérhetővé. A lemez még korongon történő megjelenése előtt jóval letölthető volt az együttes weboldaláról, 1-100 font közötti összegért. A Radiohead a rajongókra bízta, ki mennyit fizet a lemezért. Egyes elemzők kárörvendve adták tudtul, hogy a szokásos lemezár alatti átlagárat produkált az első időszak.

A letöltők mindössze 38 százaléka volt hajlandó fizetni, az átlag így 6 dollárra jön ki. Az amerikai rajongók voltak a legnagyvonalúbbak, 8 dollár körüli adományaikkal, míg a világ többi részének átlaga 4 dollár 64 cent. A fizetők közül a legtöbben, 17 százalék 4 dollár alatti összeget fizetett, de volt egy olyan 122 százalékos tábor is, akik 8-12 dollárt fizettek. Mindez átlagos, vagy annál gyengébb eredménynek tűnik, de ne felejtsük el, hogy ez a pénz a zenekaré, és nem a kiadóké. S nagy kiadók szerződései általában 5 százalék alatti részt juttatnak a zenekaroknak, ezért van az, hogy a nagy öregek, ha elfogy a pénzük, inkább turnéznak, mint hogy új lemezt készítsenek.

A sok-sok apró befizetés gyorsan milliókra nőhet, ám ebből a lemezipar semmit sem lát. A szakértők felhívják ugyanakkor a figyelmet arra, hogy csak a népes rajongótáborral rendelkező együttesek engedhetik meg maguknak ezt az üzleti modellt. Ez azonban nem sokat segít a kiadókon, akik hasznuk javát a többmilliós eladásokat produkáló nagy sztárokból szerzik, akik ezek után könnyen úgy dönthetnek, lemezszerződésük lejárta után nem kötnek újat, hanem saját kezükbe veszik sorsukat és zsebüket.
nincs még hozzászólás

 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja