Az eseményen több, minket is érdeklő bejelentést tettek a srácok, amelyek közül mindenképpen kimagaslik a Sword of the Stars II: The Lords of Winter létének nyilvánosság elé tárása. A 2006-os esztendő egyik kimagasló, ám réteg mivolta miatt nem túl ismert alkotása volt a Sword of the Stars űrstratégia. Az úgynevezett 4X (explore, expand, exploit, és exterminate - felfedez, terjeszkedik, termel, megsemmisít) játékmenetet követő produktumban a játékosoknak egy választott faj vezéreként kellett meghódítani az univerzumot.
A folytatásban ezek az alapok nem változnak, az első részből, valamint a kiegészítőkből ismert 6 faj visszatér, és magukkal hozzák 7. társukat, aki a Suul'ka névre hallgat. A sztori az előd eseményei után kezdődik, az imént említett ősi, ám rosszindulatú faj, a Suul'ka feltűnésével. Ők a háttérből már mozgatták a szálakat az első részben is, és most döntöttek úgy, hogy ideje színre lépniük. Felbukkanásuk az eddigi résztvevők stratégiáinak, céljainak átértékelését vonja maga után, azaz kicsit megváltozott jellemzőkel fog bírni az összes frakció.
A tech tree egzotikusabbá változik, új hajókat kapunk, a csillagrendszerek most már több bolygóból, holdból és egyéb égitestekből állnak. A 2D-s menedzsment rendszert modernizálják, a csatajelenetek pedig teljesen 3D-ben fognak pompázni. Képeket egyelőre nem hoztak nyilvánosságra, így sajnos nem tudunk mit mutatni, de ez remélhetőleg hamarosan változik. A Sword of the Stars II: The Lord of Wintert 2011-re ígérik, kizárólag PC-re.
(A kép természetesen az első részből származik.)