A válasz kézenfekvő lenne, hiszen ott a formátum háború egyértelmű győztese, a kék lézeres szabvány, amelyet a Pioneer hamarosan 16 réteggel (400GB) is képes lesz majd felruházni, de a fejlődés többek szerint sem - beleértve Don Reisinger-t is -, ebbe az irányba halad.
Don Reisinger szerint a harmadik Xbox nemzedék is bőven beéri majd a DVD nyújtotta kapacitással, plusz ezt megtámogatandó, lesz egy, a mostaninál sokkalta erősebb digitális disztribúciós háttere. Több fejlesztő is panaszkodott már a Sony szabványára, és még többen elégedettek a Digital Versatile Disc lehetőségeivel, amely két rétegben 8.4GB körüli üres felületet biztosít a fejlesztőknek.
A jelen generációban egy vadonatúj trend indult útjára, amely máris teljes értékű produktumokat kínál letöltésre, kedvezőbb árcímkével és ez a trend a jövőben csak egyre meghatározóbbá válik majd. Hangsúlyozandó, hogy ezt nem egyedül Ő látja így, a jövőben valóban ezt a vonalat fogják sokan követni, hiszen így anyag és szállítási költséget spórolnak meg a kiadók, nem beszélve a kiskereskedelmi profitot nélkülöző fogyasztói árról, amely elsősorban a végfelhasználóknak kedvezhet igazán.
Az adathordozók előállításhoz szükséges idő szintén visszanyerhető, így gyakorlatilag gyorsabban, kényelmesebben és költséghatékonyabban tudják terjeszteni az elkészült játékokat. Az "Xbox 720-nak", Don Reisinger szerint nem is lesz másra szüksége a sokerhez, mint egy hagyományos DVD driver-re és egy méretes merevlemezre, valamint egy masszív online piactérre természetesen.
A Blu-ray újabb riválisba ütközött volna? Vajon a HD-DVD szabvány feletti diadal csak a bevezető megmérettetés volt és a digitális disztribúció hozza el a kék lézeres technológia halálát a játékiparban? Semmi sem kizárt, bár a Sony bizonyára nem szándékozik majd magára hagyni a drága pénzből kifejlesztett formátumot. De vajon a kiadók is támogatni fogják a fizikai adathordozókat a következő generációban?
Bizonyos mértékben biztosan, de ha csak az Atari predikcióira gondolunk, akkor máris átjárhat a bizonytalanság érzése, ők ugyanis nem rég azt állították, hogy hamarosan már a kiadott produktumaik 90%-a online (is?) elérhető lesz. Ha ilyen mértékű/léptékű lesz a digitális disztribúció fejlődése, akkor egy újabb forradalom bontakozhat ki, amely már nagy mértékben mellőzi majd a fizikai adathordozókat. Ez persze még a ködös jövő, még homályosabb palástja mögé rejtőzik, de fantázia bőven akad benne. Don Reisinger úgy véli, hogy a következő Xbox konzol, DVD olvasóval és masszív online háttérrel is sikeres lehet.
Vajon ezt Redmond-ban is hasonlóképpen gondolják a döntéshozók? Egyelőre több a kérdés, mint a konkrét válasz, ám ne feledjük, hogy az útra már ráléptünk, idő kérdése, hogy végleg teret nyerjen a játékok online terjesztése. Ahogy nő a képernyőn a pixelek száma, és animációk komplexitása, úgy emészt fel egyre több és több tárhelyet az újabb és újabb generációs játékok hada, így azért azt sem árt figyelembe venni, hogy az eljövendő játékalkalmatosságoknak még a mostaninál is jóval nagyobb lehet a "empty space" éhsége.
Nehéz elképzelni, hogy akár három generációt is kiszolgáljon egyetlen adathordozó típus, a DVD. Eddig két generáció táplálkozott belőle (Xbox, PlayStation 2/Xbox 360, Nintendo Wii), meglesz esetleg a mester hármas? Mi ebben nem hiszünk erősen, de a jövő sok meglepetést hordoz magában, csak bírjuk kivárni türelemmel.