A Microsoft saját fejlesztésű böngészője, az Internet Explorer az utóbbi hónapok során súlyos százalékokat vesztett piaci pozíciójából, ami azt eredményezte, hogy korábbi egyeduralma megdőlt. Bár temetni még korai, hiszen a piacvezető szerepet továbbra is betölti, de a nemrégen még stabil 90% fölötti részesedése mára 60% alá csökkent, legalábbis az Európát érintő statisztikák szerint.
Az öreg kontinens felhasználói szokásait mérő és elemző rendszerek közül a legnevesebbek közé tehető a francia Applied Technologies Internet of Merignac által üzemeltetett XiTi Monitor, amelynek ezúttal a november során mért adatait tették közzé. A számok azt mondják, hogy az Internet Explorer jelenleg az európai piac 59,5%-át tudhatja magáénak, ami kerek 1%-kal kevesebb a júniusban mért értéknél, és 5%-kal alacsonyabb az áprilisi eredménynél.
A legnagyobb vetélytárs pozíciójában tetszelgő Firefox sem tudhat maga mögött sikeres hónapokat, ugyanis az augusztusi 33%-os részesedése 31,1%-ra csökkent, amely a legalacsonyabb érték 2008. májusa óta. A fő okok pedig a Google által beindított Chrome-ban és az egyre népszerűbb, norvég fejlesztésű Operában keresendőek. A Chrome, szeptemberi startja óta a felhasználók 1,1%-át nyerte meg, amely 3 hónap alatt nem rossz eredmény. Az Opera már hosszabb ideje (1996. óta) tagja a böngészők mezőnyének, 5,1%-os eredményét mégis főként az utóbbi 1-2 évben kapargatta össze. Az üzlet azonban beindult, ugyanis az októberi számokhoz képest 0,6%-os többletet sikerült elérnie az Opera Software ASA zászlóshajójának.