A konzolok és a számítógépek brutális erőforrásai időnként már-már filmszerű jeleneteket prezentálnak, persze csak ritkán valós időben, de közeleg a pillanat, amikor egy játékot már aligha leszünk képesek látványban elválasztani egy élőszereplős mozitól, állítja Tim Sweeney.
A grafikai élethűség természetesen nem minden, a játékok szereplőit mozgásra kell bírni, mesterséges intelligenciával ellátni, ami sokkal keményebb dió lesz a pusztán vizuális megvalósítás kihívásainál. Ott van például az arcmimika, amelyek valóban egyre élethűbben tükrözik egy ember érzelmeit, de egy arc esetében csak néhány csontot és izomzatot bírnak mozgásra, míg az egész emberi test ennek sokszorosából áll.
Tim Sweeney példaként említi nyilatkozatában a Gears Of War főszereplőjét többek között, aki még mindig irreálisan viselkedik egy élő humán teremtményhez képest. Olyan apró részleteken múlnak már dolgok, amiket csak nagy nehézségek árán lehet majd elérni a jövő videojátékaiban. A fotórealizmus tehát csak évekre van innen, de a teljes élethűség még ennél jóval távolabbi álom lehet.
Az elmúlt tizenöt esztendő alatt a játékvilág elfogyasztott közel három konzol generációt, az első valóban háromdés gépektől, mint a PlayStation, eljutottunk a PlayStation 3-ig, amely egy elképesztő fejlődést hozott magával és nagyon messze még a vége. Tizenöt év és valódi filmszerű élményben lehet részünk? Nem nehéz elképzelni, egy rövidke múltba révedés után.